неділя, 25 вересня 2016 р.

Календарне планування 3 клас 2016-2017н.р.



Літературне читання
3/4 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Літературне читання : укр. мова для загальноосвіт. навч. закл. з навчанням укр. мовою : підруч. для 3-го кл. загальносв. навч. закл. / Віра Науменко.
– К. : Генеза, 2013. – 176 с. : іл.
Посібник. Перлинка : кн. з літ. читання : дод. до підруч. «Літературне читання» для 3-го кл. : навч. посіб. / Віра Науменко. – К. : Генеза, 2014. – 112 с. : іл.
І семестр
з/п
Тема уроку
Дата
Примітка
Чарівний світ казок (19 год)
1
Українські народні казки. Казки про тварин. Учинок персонажа. «Їжак та заєць» (с.3-8)


2
Тема і основна думка казки. «Лисиця та рак» (с. 9-10)


3
У страху очі великі. «Пан Коцький» (с. 21-23 П.)


4
Чарівні казки. Чарівні перетворення. «Про Оха – чудотвора» (с. 11-15)


5
Казки народів світу. Внутрішній світ героя. «Сильний лев і маленьке мишеня (болгарська казка) (с. 16-18)


6
Урок позакласного читання №1. «Казка – це диво, сповнене краси»


7
Без вірного друга – велика туга. «Як серед птахів виникла дружба» (бірманська казка) (с. 18-20)


8
Чарівний помічник. «Синя Свита Навиворіт Пошита» (білоруська казка) (с. 20-24)


9
Чарівна річ. «Чарівний каптур» (японська казка)
(с. 24-27)
Контрольна робота №1. Аудіювання


10
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення знань з теми. Підсумок по темі (27-28)

Тема
11
Усна народна творчість у різних видах мистецтв. Влучні мудрі вислови із скриньки прислів’їв і приказок.
В. Скуратівський «Вересневий час – сім погод у нас»,
І. Кульська «Вересень»***(с. 3-7 П.)

Вірш напам’ять

12
Урок позакласного читання №2. «Казки народів світу»


13
Приказки про українську природу. І. Сенченко «Сім погод у нас» (с. 7-9 П.). Вірш


14
Лічилки там, де дитяча гра». Є. Гуцало «Котилася торба» (с. 13-14 П.). Вірш


15
Про загадку більше знай, таємниці відкривай. А Коваль «Білолиця, дженджуриста, сорочок наділа триста…»
(с. 17-18 П.). Вірш


16
Народна пісня – то велике диво. Н. Красоткіна
«Пісні»***, українські народні пісні «Льон», «Веснянки», «Коровай вам по краю» (с. 18-28 П.)

Вірш
напам’ять

17
Казка покладена на музику. «Пан Коцький» (с. 21-23 П.)
Вірш
Контрольна робота №2. Навичка читання мовчки (письмово)


18
Урок позакласного читання №3. «Народ скаже – як зав’яже»


19
Аналіз контрольної роботи. Легенда. Особливості легенди як жанру, спільне і відмінне з казкою. «Бабине літо», «Ворота Вирію»***
(с. 23-24 П.). Вірш .Підсумок по темі

Вірш напам’ять
Тема
Казки зарубіжних письменників (15 год)
20
Дружба – найдорожчий скарб. Якоб Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (с. 33-35). Вірш


21
Коли твір відкриває свої таємниці. Г. К. Андерсен «Ромашка» (с. 36-40). Вірш


22
Сила уяви. І. Жиленко «Вечір гномів» (с. 42-43). Вірш


23
Тримай язика на припоні. Захаріус Топеліус «Казка про старого гнома» (с. 43-46)


24
Тримай язика на припоні. Захаріус Топеліус «Казка про старого гнома» (с. 46-48)


25
Урок позакласного читання №4. «Казки зарубіжних письменників»


26
Як мед, то ще й ложкою. О. Пушкін «Казка про рибака та рибку» (с. 49-56)


27
Як мед, то ще й ложкою. О. Пушкін «Казка про рибака та рибку» (с. 49-56)


28
За горами, за лісами, за широкими морями. Петро Єршов «Горбоконик» (с. 57-59)


29
Відкриваємо таємниці світу. К. Ушинський «Витівки старої зими» (с. 62-65)


30
Урок позакласного читання №5. «Захопливий світ братів Грімм»


31
Я люблю казки чудові. Божена Нємцова «Лісова німфа» (с. 25-28 П.)
Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно)


32
Я люблю казки чудові. Божена Нємцова «Лісова німфа» (с. 28-33 П.)
Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно)


33
Чарівний світ героїв Джанні Родарі. Д. Родарі «Чародійна палиця» (с. 33-35 П.)
Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно)


34
Узагальнення знань з теми. Підсумок по темі

Тема

Казки українських письменників (11 год)


35
Фантастичні істоти. Ю. Ярмиш «Як реп’яшок світ побачив» (с. 35-38 П.)


36
Урок позакласного читання №6. «Казки українських письменників»


37
Казкова країна дитинства. О. Зима «Чари для сміливця» (с. 38-42 П.)


38
Чому літературні казки бувають веселими чи сумними.
Л. Письменна «Як зажурився веселий казкар» (с. 66-68)


39
Не роби іншому того, чого не любиш. І. Франко «Лисичка і Журавель» (с. 68-70)


40
Віршована казка. Л. Українка «Казка про Оха-чудодія» (с. 70-74)
Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно)


41
Учіться фантазувати. В. Сухомлинський «Дід Осінник», «Снігуроньчина пісня» (с. 74-77)
Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно)


42
Урок позакласного читання №7. « Прийшла зима біловолоса»


43
Коли твір відкриває свої таємниці. О. Іваненко «Синичка» (скорочено) (с.77-81)


44
Коли твір відкриває свої таємниці. О. Іваненко «Синичка» (скорочено) (с.77-81), (с. 42-44 П.)


45
Узагальнення знань з теми. Підсумок по темі

Тема












Українська мова
4/3 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Українська мова : підруч. для 3 кл. загальноосвітн. навч. закл. /
М. Д. Захарійчук, А. І. Мовчун. – К.: Грамота, 2013. – 176 с.: іл.
І семестр
з/п
Тема уроку
Дата
Примітка
Мова і мовлення (3 год)
1
Розширення відомостей про мову як засіб людського спілкування (с.5-6, впр. 1-4)


2
Державна і рідна мова (с. 6-8, впр. 5-8)


3
Культура усного і писемного мовлення. Слова ввічливості, їх уживання в різних ситуаціях (с. 8-9,
впр. 9-12)


Текст (10 год)
4
Розширення уявлень про текст та його будову (с. 10-11, впр. 13-16)


5
Уявлення про змістовий зв’язок між частинами тексту (с. 11-13, впр. 17-20)


6
Абзац. Роль абзаців у тексті. Необхідність дотримання абзаців при оформленні творчих завдань, переказів
(с. 13-15, впр. 21-23)


7
Спостереження за найголовнішими ознаками художніх та науково-популярних текстів (с. 15-16, впр. 24-27).


8
Урок розвитку зв’язного мовлення №1. Написання правил за темою «Поведінка в осінньому лісі» (с. 17, впр. 28)


9
Ознайомлення з жанром есе. Ознаки ділового тексту
(с. 17-19, впр. 29-32)


10
План тексту (с. 19-21, впр. 33-36)


11
Текст-розповідь. Текст-опис (с. 21-25, впр. 37-43)


12
Контрольна робота №1. Письмовий переказ


13
Аналіз контрольної роботи. Текст-міркування. Складання текстів-описів, есе, художніх та науково-популярних. (с. 25-26, впр. 44-47). Підсумок по темі

Тема
Речення (9 год)
14
Закріплення й узагальнення вивченого про речення (с.27-28, впр. 48-51)


15
Речення, різні за метою висловлювання (с. 29-30,
впр. 52-56)


16
Урок розвитку зв’язного мовлення №2. Робота з деформованим текстом (с. 30, впр. 56)


17
Речення окличні та неокличні. Інтонування речень під час голосного читання, зв’язних висловлювань та усного діалогу (с. 31-32, впр. 57-60)


18
Звертання, розділові знаки при них. Виділення звертань в усному мовленні паузами, а на письмі – розділовими знаками. Використання у ролі звертань форм кличного відмінка (с. 32-33, впр. 61-64)


19
Члени речення. Головні і другорядні члени речення. Зв’язок слів у реченні (с. 34-36, впр. 65-68)


20
Встановлення смислових і граматичних зв’язків між словами в реченнях. Словосполучення (с. 36-37,
впр. 69-72)


21
Контрольна робота №2. Діалог (письмово)


22
Аналіз контрольної роботи. Побудова речень. Поширення речень за запитаннями
(с. 38, впр. 73-76). Підсумок по темі

Тема
Слово. Значення слова (8 год)
23
Значення слів, пряме й переносне значення слів (с. 39-40, впр. 77-80)


24
Слова, що мають кілька значень (с. 40-42, впр. 81-84)


25
Урок розвитку зв’язного мовлення №3. Робота з деформованим текстом (с. 42, впр. 85)


26
Слова, що звучать однаково, але мають різні значення
(с. 43-44, впр. 86-89)


27
Синоніми. Добір синонімів з метою увиразнення висловленої думки та уникнення повторів того самого слова. Роль синонімів у тексті (с. 44-45, впр. 90-93)


28
Антоніми. . Ознайомлення з деякими найпоширенішими фразеологізмами (с. 45-48, впр. 94-101)


29
Контрольна робота №3. Перевірка мовних знань і вмінь


30
Аналіз контрольної роботи. Культура мовленого слова: розрізнення літературної лексичної норми та ненормативної лексики (діалектизмів, суржику, русизмів тощо) (с. 49, впр. 102-105). Підсумок по темі

Тема
Будова слова (30 год)
31
Поняття про закінчення. Роль закінчення як частини слова, за допомогою якої змінюється форма слова. Закінчення як засіб зв’язку слів у реченні (с. 50-51, впр. 106-109)


32
Основа слова. Частини основи: корінь, префікс, суфікс
(с. 52-53, впр. 110-113)


33
Урок розвитку зв’язного мовлення №4. Складання художнього тексту за початком, сюжетними малюнками і планом (с. 54, впр. 114)


34
Корінь слова. Спільнокореневі слова. Аналіз будови слова (с. 54-56, впр. 115-118)


35
Чергування голосних [о], [е] з [і] у коренях слів (с. 56-57, впр. 119-122)


36
Чергування приголосних [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] і [з'],[ц'], [с'] (с. 58-59, впр. 123-126)


37
Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені слів, що перевіряються наголосом (с. 59-60,
впр. 127-130)


38
Добирання спільнокореневих слів і зміна форми слова для написання слів із ненаголошеними [е], [и] (с. 60-61, впр. 131-134)


39
Контрольна робота №4. Диктант


40
Аналіз контрольної роботи. Поняття «орфограма»
(с. 62-63, впр. 135-138). Підсумок по темі

Тема
41
Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені, що не перевіряються наголосом (с. 63-64,
впр. 139-142)


42
Урок розвитку зв’язного мовлення №5. Складання інструкції «Як зробити рамку для фотографії» (с. 64-65, впр. 143)


43
Вимова і правопис з ненаголошеними голосними в корені слова, що не перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словником (с. 65-66, впр. 144-147)


44
Вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та в середині слів перед глухими (с. 67-68,
впр. 148-151)


45
Правило перевірки правопису слів типу просьба, боротьба, кігті, нігті (с. 68-70, впр. 152-155)


46
Правильна вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та в середині слів перед глухими. Робота з орфографічним словником (с. 70-71,
впр. 156-159)


47
Повторення правопису слів із дзвінкими приголосними в кінці та в середині слів перед глухими. Робота з орфографічним словником. (с. 71-72, впр. 160-163)


48
Контрольна робота №5. Списування


49
Аналіз контрольної роботи. Вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та в середині слів перед глухими. Написання записки (с. 72-74, впр. 164-171). Підсумок по темі

Тема
50
Урок розвитку зв’язного мовлення №6. Листи (с. 75, впр. 172)


51
Префікс. Словотворча роль префіксів. З’ясування значень слів з різними префіксами (с. 76-77,
впр. 173-176)


52
Творення слів з найуживанішими префіксами. З’ясування значень слів з різними префіксами (с. 77-78, впр. 177-178)


53
Префікси, співзвучні з прийменниками (с. 78-79, впр. 181-184)


54
Правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів з префіксами (с. 79-80, впр. 185-188)


55
Спостереження за збігом однакових приголосних звуків на межі префікса і кореня (с. 81-82, впр. 189-192)


56
Практичне ознайомлення з написанням префіксів з-, с-. Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї
(с. 82-84, впр. 193-200). Підсумок по темі


57
Урок розвитку зв’язного мовлення №7. Написання запрошення (привітання) (с. 84-85, впр. 201)


58
Контрольна робота №6 (комбінована)


59
Аналіз контрольної роботи. Перенос слів з префіксами. Оголошення (с. 85-86, впр. 202-206).


60.
Повторення вивченого матеріалу. Підсумок по темі

Тема




















Математика
4 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Математика: підруч. для 3-го кл. загальносв. навч. закл. / Ф. М. Рівкінд,
Л. В. Оляницька – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013. – 160 с.
І семестр
з/п
Тема уроку
Дата
Примітка
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 2-й клас (17 год)
1
Усна і письмова нумерація чисел першої сотні. Випадки додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією чисел
(с. 4-6, №1-12)


2
Нумерація чисел у межах 100. Переставний і сполучний закони додавання. Довжина, маса, місткість, час як вла­стивості предметів навколишнього світу. Задачі на зна­ходження суми трьох доданків (с. 6-9, №13-23)


3
Прийоми усного додавання і віднімання у межах 100. Додавання і віднімання чисел частинами. Позначення геометричних фігур буквами латинського алфавіту. Задачі на різницеве порівняння (с. 9-10, №24-35)


4
Зв'язок дій додавання і віднімання. Рівняння. Одиниці вимірювання довжини — сантиметр, дециметр, метр. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини. Побудова відрізка заданої довжини. Задачі на зна­ходження невідомого доданка (с. 10-12, №36-48)


5
Рівняння. Задачі на знаходження невідомого зменшува­ного, від'ємника. Співвідношення між одиницями дов­жини. Порівняння іменованих чисел. Коло, круг (с.12-13, №49-60)


6
Додавання і віднімання чисел у межах 100 з переходом через розряд. Залежність результатів додавання й від­німання від зміни одного з компонентів. Задачі на збіль­шення (зменшення) числа на кілька одиниць. Периметр многокутника (с. 13-15, №61-71)


7
Перевірка додавання відніманням. Складання і розв'я­зування обернених задач (с. 15-16, №72-81)


8
Додавання суми до числа. Задачі на дві дії (додавання і віднімання). Одиниці вимірювання часу. Дії з іменова­ними числами (с. 16-17, №82-91)


9
Доба. Година. Хвилина. Секунда. Визначення часу за го­динником. Самостійна робота

Тема
10
Віднімання суми від числа. Задачі на різницеве порів­няння. Порівняння іменованих чисел. Визначення часу за годинником (с. 17-19, №91-102)


11
Додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд. Задачі на дві дії (додавання і віднімання), які є комбінаціями простих задач вивчених видів. Дії з іменованими числами (с. 19-20, №103-113)


12
Табличне множення і ділення 2-5. Взаємозв'язок між множенням і діленням. Назви компонентів і результату дії множення. Переставний закон множення. Прості і складені задачі на табличне множення. Периметр квадрата (с. 20-21, № 114-125)


13
Табличне множення і ділення 2-5. Назви компонентів і результату дії ділення. Числові рівності та нерівності. Задачі на збільшення (зменшення) числа у кілька разів. Задачі на кратне порівняння двох чисел. Периметр пря­мокутника (с. 21-22, №126-137)


14
Рівняння на знаходження невідомих компонентів дій множення і ділення. Задачі на знаходження невідомих — множника, діленого, дільника. Залежність результатів множення і ділення від зміни одного з компонентів дій
(с. 23-24, №138-148))


15
Властивості множення і ділення. Множення чисел на 0 і 1. Ділення на одиницю. Ділення нуля. Порядок дій. Задачі на 2-3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів (с.24-25, №149-159)


16
Контрольна робота №1


17
Аналіз контрольної роботи. Множення і ділення числа на 10. Повторення вивченого. Підсумок по темі (с. 26-27, №160-173)

Тема
Таблиці множення і ділення (9 год)
18
Складання таблиці множення числа 6.


19
Таблиця ділення на 6. Розв'язування задач, які включають ділення на 6. Творча робота над задачами


20
Складання таблиці множення числа 7. Задачі на зведення до одиниці


21
Таблиця ділення на 7. Задачі вивчених видів


22
Складання таблиці множення числа 8. Розв'язування задач на дві і три дії


23
Таблиця ділення на 8. Знаходження частини числа. Складена задача, яка включає знаходження частини числа


24
Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 9. Складені задачі, які включають знаходження частини числа


25
Таблиця ділення на 9. Вправи і задачі на застосування таблиці ділення на 9


26
Самостійна робота. Повторення вивченого. Підсумок по темі

Тема
Нумерація чисел у концентрі «Тисяча» (10 год)
27
Трицифрове число. Утворення трицифрового числа (101-199). Читання і запис трицифрових чисел. Задачі на 2-3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів (с. 28-33, №174-183)


28
Утворення трицифрового числа. Читання і запис трицифрових чисел. Лічба сотнями. Порівняння сотень. Додавання і віднімання сотнями. Складання задачі за коротким записом (с. 30-31, №184-193)


29
Місце числа у натуральному ряді.Попереднє і наступне числа. Порівняння чисел на основі порядку їх слідування у натуральному ряді. Задачі на 2-3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів
(с. 32-33, №194-204)


30
Читання чисел, записаних у розрядній таблиці. Розряд сотень. Додавання і віднімання на основі розрядного складу чисел. Розв'язування складеної задачі (с. 33-34,
№205-214)


31
Читання і запис чисел у розрядній таблиці. Розрядний склад числа. Запис числа у вигляді суми розрядних доданків. Визначення загальної кількості сотень, десятків, одиниць у трицифрових числах. Міліметр
(с. 35-36, №215-225)


32
Додавання і віднімання на основі розрядного складу чи­сла. Одиниця вимірювання довжини — кілометр. Спів­відношення між одиницями вимірювання довжини
(с. 37-39, №226-237)


33
Розв'язування і порівняння задач, що містять групу взаємопов'язаних величин. Знаходження периметра квадрата і прямокутника (с. 39-40, №238-247)


34
Одиниця вимірювання маси — тонна. Співвідношення між одиницями вимірювання маси. Задачі на зведення до одиниці (перший вид) (с. 40-41, №248-258)


35
Контрольна робота №2


36
Аналіз контрольної роботи. Розв'язування задач на знаходження четвертого пропорційного способом зведення до одиниці. Повторення вивченого. Підсумок по темі

Тема
Арифметичні дії з числами на основі нумерації. Усне додавання та віднімання круглих трицифрових чисел (16 год)
37
Аналіз контрольної роботи. Додавання і віднімання чи­сла 1 (170 + 1; 187-1). Попереднє і наступне числа у на­туральному ряді. Істинні і хибні числові рівності і нерів­ності. Задачі на дві дії першого ступеня (с. 42-43, №259-268)


38
Додавання на основі десяткового складу числа. Знахо­дження значення виразу при заданих значеннях змінної. Задачі на дві дії першого ступеня (с. 43-44, № 269-279)


39
Віднімання на основі десяткового складу числа. Ознайомлення з групами взаємопов'язаних величин, які перебувають у пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, час роботи (с. 44-46,
№280-290)


40
Додавання і віднімання на основі десяткового складу числа. Рівняння, у яких права частина подана числовим виразом. Розширена задача на спосіб зведення до одиниці (с. 46-47, №291-300)


41
Порівняння сотень. Додавання і віднімання сотнями. Уявлення про нерівності зі змінною. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач
(с. 48-49, №301-310)


42
Додавання і віднімання способом округлення. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач (с. 49-50, №311-320)


43
Усне додавання трицифрових чисел виду 240 + 430; Розширена задача на спосіб зведення до одиниці. Розв'язування задачі виразом (с.50-52, №321-330)


44
Усне віднімання трицифрових чисел виду 480 - 250. За­дача на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків (с. 52-53, №331-339). Самостійна робота

Тема
45
Усне додавання і віднімання трицифрових чисел виду 240 + 430; 480 - 250. Складання задачі за коротким записом. Розв'язування нерівностей (с. 53-54, №340-348)


46
Додавання круглих чисел на основі правила додавання числа до суми. Задачі, що містять величини, які перебу­вають у пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, час роботи (с. 55- 56, №349-357)


47
Віднімання круглих чисел на основі правила віднімання числа від суми. Прості та складені іменовані числа. По­рівняння іменованих чисел. Задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач (с. 56-57, №358-366)


48
Додавання круглих трицифрових чисел з переходом че­рез розряд виду 230 + 80. Розв'язування рівнянь. Скла­дені задачі на 2-4 дії, які е комбінацією вивчених видів простих задач (с. 57-59, №367-377)


49
Віднімання круглих трицифрових чисел з переходом че­рез розряд виду 230 - 80. Розв'язування рівнянь. Задачі на обчислення довжини сторони прямокутника за відо­мим периметром і довжиною іншої його сторони
(с. 59-61, №378-389)


50
Додавання і віднімання вивчених видів. Задачі на зна­ходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох до­данків (с. 61-62, №390-400)


51
Контрольна робота №3


52
Аналіз контрольної роботи. Додавання і віднімання вивчених видів. Розв'язування задач. Повторення вивченого. Підсумок по темі (с. 63, №401-409)

Тема
Письмове додавання й віднімання трицифрових чисел (8 год)
53
Алгоритм виконання письмового додавання. Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд
(с. 64-65, №410-419)


54
Алгоритм виконання письмового віднімання. Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через роз­ряд. Задачі на знаходження периметра прямокутника
(с. 66-67, №430-438)


55
Письмове додавання трицифрових чисел у випадку, коли сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десяткам. Складання задач на дві дії за поданим виразом. Істинні та хибні висловлювання (с. 68-70, №430-438)


56
Письмове додавання двоцифрових і трицифрових чисел із переходом через розряд. Складені задачі на збільшення (зменшення) суми двох чисел на кілька одиниць (с. 70-72, №439-447)


57
Письмове віднімання двоцифрових чисел із переходом через розряд. Рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом. Розв’язування простих задач способом складання рівняння (с. 72-73, №4448-456)


58
Контрольна робота №4


59
Аналіз контрольної роботи. Письмове віднімання двоцифрових і трицифрових чисел (з переходом через розряд) (с. 75-76, №466-475)


60
Перевірка правильності виконання дій додавання й віднімання двоцифрових і трицифрових чисел.
(с. 76-78, №476-484)


60
Закріплення письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000. Розв’язування рівнянь
(с. 78-79, №485-494). Підсумок по темі

Тема







Природознавство
2 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Природознавство : підр. для 3 кл. загальносвіт. навч. закл. /
І. В. Грущинська. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013. – 176 с. : іл.
Посібник. Природознавство. Робочий зошит для 3 класу. / І. Жаркова, Л. Мечник. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2016. – 80 с.
І семестр
з/п
Тема уроку
Дата
Примітка
Вода (7 год)
1
Вода в природі. Властивості рідин на прикладі води. Температура плавлення льоду та кипіння води. Значення трьох станів води для життя на Землі (с. 8-11)


2
Вода – розчинник. Розчинні та нерозчинні речовини
(с. 12)
Практична робота.  Дослідження розчинності речовин, що використовуються у побуті


3
Прісна та морська вода. Розподіл запасів прісної води на Землі (с. 13-17)


4
Як людина використовує властивості води? (с. 18-19)
Практична робота. Порівняння властивостей води та інших рідин


5
Охорона водойм (с. 20-21)


6
Контрольна робота №1


7
Аналіз контрольної роботи. Вода – руйнівник, чи вода – рятівник? Підсумок по темі (с. 22-25)

Тема
Повітря (5 год)
8
Газоподібні речовини. Повітря як суміш речовин, його склад та властивості (с. 26-30)
Практична робота. Дослідження властивостей газоподібних речовин на прикладі повітря


9
Розширення газів за нагрівання (с. 31-33)


10
Рух повітря. Поняття про виникнення вітру (с. 34-35)


11
Як людина використовує властивості повітря? (с. 36-37)


12
Охорона повітря (с. 38-41)
Навчальний проект. Звідки береться пил?


Корисні копалини. Ґрунти (8 год)
13
Корисні копалини – гірські породи, які використовує людина. Види корисних копалин (тверді, рідкі та газоподібні (с. 42-46)


14
Різноманітність корисних копалин та використання їх людиною (с. 47-49)
Практична робота. Ознайомлення з колекцією корисних копалин. Порівняння властивостей твердих тіл на прикладі корисних копалин


15
Значення корисних копалин для людини (с. 50-51)
Навчальний проект. «Шукачі скарбів» (корисні копалини рідного краю)


16
Ґрунт. Склад ґрунту (с. 52-54)


17
Родючість – основна властивість ґрунту (с. 55-56)
Практична робота. Виявлення повітря та води у складі ґрунту


18
Хто живе у ґрунті. Роль живих організмів в утворенні ґрунту
Навчальний проект. Чому не можна випалювати стерню?


19
Контрольна робота №2


20
Аналіз контрольної роботи. Значення і охорона ґрунтів. Підсумок по темі (с. 57-59)

Тема
Енергія в нашому житті (4 год)
21
Паливні корисні копалини (вугілля, нафта, газ, торф) та їхнє використання людиною (с. 60-64)


22
Невичерпні джерела енергії (Сонце, вітер і вода) та їхнє використання людиною
(с. 68-75)


23
Екскурсія до шкільної котельні. Тепло у твоєму домі


24
Побутові прилади, які споживають енергію. Поняття про збереження тепла та електроенергії у побуті
(с. 76-77)
Навчальний проект. „Як зберегти тепло і світло у нашому домі»


Живі організми та середовища їхнього існування (6 год)
25
Рослини – живі організми. Різноманітність рослин
(с. 80-84)


26
Квіткові рослини. Розмноження квіткових рослин. Однорічні та багаторічні рослини (с.85-87)
Практична робота. Ознайомлення з гербарієм квіткових рослин


27
Хвойні рослини. Значення хвойних рослин для природи (с. 88-89)


28
Культурні рослини (с. 90-91)


29
Контрольна робота №3


30
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого матеріалу. Підсумок по темі

Тема



Я у світі
1 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948.
Підручник. Я у світі. 3 клас : підр. для загальноосвіт. навч. закл. / Н. М. Бібік. – Х. : Вид. група «Основа», 2013. – 160 с. : іл.
І семестр
з/п
Тема уроку
Дата
Примітка
Я - Людина (6 год)
1
Я – частина природи і суспільства (с. 5-8)


2
Моє зовнішнє «Я»


3
Складові мого внутрішнього «Я»: світосприймання, характер, ідентичність (приналежність)


4
Обговорення можливостей досягнення успіху


5
Обов’язкові умови успішного розвитку сучасної людини: навчання, праця
Практична робота. Складання правил успішного навчання


6
Самостійність та відповідальність
Практична робота. Планування свого робочого дня


Я та інші (9 год)
7
Сім’я. Склад сім’ї (с. 35-37)


8
Мої основні права та обов’язки в сім’ї. Родинні стосунки (с. 35-47)
Практична робота. Моделювання способів поведінки поштивого ставлення до старших та інших членів сім’ї


9
Школа. Традиції рідної школи (с. 48-52)


10
Школа. Традиції рідної школи (с. 53-55)
Навчальний проект. «Історія та традиції моєї школи»


11
Права і обов’язки учня/учениці. Стосунки з однокласниками
Рольові ігри. Складання і застосування узагальнених правил поведінки в різних ситуаціях, з якими найчастіше зустрічаються діти в класі, у школі, під час екскурсії, походу і т. і.


12
Учнівське самоврядування класу. Основні права і обов’язки членів учнівської громади класу
Соціальна акція. «Діти – дітям» (до міжнародного дня інвалідів)


13
Ми – споживачі
Рольова гра. «Супермаркет» або «Рекламна агенція»


14
Ми – споживачі
Практична робота. Складання і застосування узагальнених правил поведінки, пов’язаних з виконанням соціальних ролей пішохода, пасажира, покупця, відвідувача бібліотеки, кінотеатру тощо


15
Людські чесноти (с.77-91)
Навчальний проект. «Людина має творити добро»
Підсумок по темі




























Основи здоров’я
1 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Основи здоров’я : підруч. для 3-го кл. загальноосвіт. навч. закл. /
О. В. Гнатюк. – К. : Генеза, 2013. – 144 с. : іл.
І семестр
з/п
Тема уроку
Дата
Примітка
Здоров’я людини (3 год)
1
Показники здоров’я і розвитку людини.
Практична робота. Вимірювання пульсу (с. 4-6)


2
Чинники, що впливають на здоров’я (с. 7-10)


3
Здоровий спосіб життя. Корисні звички (с. 11-14)
Практична робота. Складання правил здорового способу життя


Фізична складова здоров’я(7 год)
4
Природні ритми і здоров’я (с. 15-17)


5
Працездатність людини. Освітлення на робочому місці, його значення для зору і формування постави (с. 18-22)
Практична робота. Вправи для підвищення працездатності


6
Активний відпочинок. Безпека при заняттях спортом
(с. 23-27)


7
Корисні та шкідливі мікроорганізми. Захисні сили організму. Профілактика інфекцій, що передаються контактним і повітряно-крапельним шляхом (с. 28-32)
Практична робота. Моделювання поведінки під час епідемії грипу


8
Охайність та особиста гігієна. Догляд за одягом і взуттям (с. 33-37)


9
Вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров’я. Вибір продуктів харчування (с. 38-42)


10
Харчові отруєння. Перша допомога при харчових отруєннях (с. 43-47)
Практична робота. Визначення терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням


Соціальна складова здоров’я (5 год)
11
Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас (с. 48-50)
Практична робота. Обговорення літературних джерел (української народної казки «Ріпка» та байки Л. Глібова «Лебідь, Щука і Рак»


12
Родинні стосунки. Взаємодія членів родини (с. 51-58)


13
Що таке толерантність. Толерантне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям (с. 59-60)
Практична робота. Створення подарунку дитині, яка має проблеми зі здоров'ям


14
Ефективне спілкування. Уміння слухати (с. 61-64)
Практична робота. Як зробити приємність іншому. Як попросити про послугу чи допомогу


15
Запобігання конфліктам і розв’язання їх (с. 65-67)
Практична робота. Моделювання ситуацій мирного розв’язання конфліктів з однолітками

























Образотворче мистецтво
1 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Образотворче мистецтво : підруч. для 3 кл. / О. В. Калініченко,
В. В. Сергієнко. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013. – 144 с.
І семестр
з/п
Тема уроку
Дата
Примітка
У майстернях графіка та живописця (8 год)
1
Бесіда «В гостях у художників». Мандрівка до майстерні художника-графіка. Матеріали, інструменти та обладнання (с. 4-7)
«Витівки принцеси Лінії» (простий і кольорові олівці, кулькові та гелеві ручки, воскові крейди, фломастери, пастель)


2
Вибір засобів виразності графіки для передавання форми та характеру поверхні зображуваних об’єктів та предметів (с. 8-11)
«Які бувають дерева?» (радісне, сумне, сердите, хворе, старе та ін.) (простий і кольорові олівці, кулькові та гелеві ручки, воскові крейди, фломастери, пастель)


3
Елементарне поняття про динамічну композицію. Передавання руху в природі графічними засобами. Значення кольору у графічних творах (с. 12-15)
«Розбурхане море» (фломастери)


4
Мандрівка до майстерні художника-живописця. Матеріали, інструменти та обладнання. Актуалізація знань з основ кольорознавства (основні та похідні кольори, кольоровий спектр)
(с. 16-19)
«Дарунки осені» (гуаш)


5
Поглиблення знань про колір як засіб вираження характеру й настрою. Кольорові контрасти (с. 20-23)
«Дзвінкоголосий півник» (акварель)


6
Споріднені кольори, гармонія споріднених кольорів. Кольорові відтінки, нюанси (с. 24-27)
«Сонячні квіти» (гуаш)


7
Свідомий вибір колірного вирішення. Технічні прийоми роботи гуашевими фарбами (с. 28-31)
«Осінь золотиста барвами горить» (гуаш)


8
Технічні прийоми роботи акварельними фарбами. Акварель «по-мокрому». Виконання швидких колірних замальовок асоціативного характеру (с. 32-35)
«Дощовий день» (акварель по-мокрому)


У майстернях скульптора, архітектора і народних майстрів (7 год)
9
Мандрівка до майстерні художника-скульптора. Матеріали, інструменти та обладнання. Передача основної форми будови тварин у простих позах (с. 36-39)
«Запишався наш павич»(пластилін)


10
Виражальні можливості об’ємної та рельєфної форми. Відтворення фактури зображувальної поверхні (с. 40-43)
«Палац Снігової королеви» (пластилін)


11
Робоче місце архітектора. Матеріали, інструменти та обладнання художника-архітектора (с. 44-47)
«Смарагдове місто» (кольорові олівці, фломастери)


12
Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення різних за формою та характером будівель
(с. 48-51)
«Гарна хатка»(кольорові олівці, фломастери)


13
Робоче місце народних майстрів. Матеріали, інструменти та обладнання. Основні види декоративно-прикладного мистецтва (с. 52-55)
«Найкращий виріб гончара» (кольоровий папір, картон, клей, ножиці)


14
Гончарство в Україні. Основні види гончарного посуду, різноманітність форм. Узгодженість декору з формою
(с. 56-59)
«Куманець» (кольорові олівці, фломастери)


15
Актуалізація знань про елементарну трансформацію паперу. Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики (с. 60-63)
«Різдвяний янгол» (кольорові олівці, фломастери)













Трудове навчання
1 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948.
Підручник. Трудове навчання: підручник для 3-го кл. загальноосвітн. навчальних закладів / І. М. Веремійчик, В. П. Тименко. – К.: Генеза, 2013. – 104 с.: іл.
І семестр
з/п
Тема уроку
Дата
Примітка
Мозаїка (3 год)
1
Мозаїка. Торцювання (контурне). Загальні відомості про виготовлення мозаїки технікою торцювання. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення виробів (с. 15-16)
Пр. р. Виготовлення контурної мозаїки технікою торцювання
(Картон, гофрований папір або серветки, стержень від кулькової ручки, клей, пензель, ножиці, стрічка)


2-3
Основні прийоми роботи та послідовність виконання мозаїки технікою торцювання (с. 17-19)
Пр. р. Мозаїчне торцювання.
(Картон, гофрований папір або серветки, стержень від кулькової ручки, клей, пензель, ножиці, стрічка)


Квілінг (2 год)
4
Квілінг. Загальні відомості про техніку квілінг. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення виробів технікою квілінг (с. 24-27).
Пр. р. Квілінг. Квіти.
(Набір для квілінгу, клей, ножиці, картон)


5
Квілінг. Основні прийоми роботи та послідовність виготовлення виробів технікою квілінг (с. 24-27).
Пр. р. Вітальна листівка.
(Набір для квілінгу, клей, ножиці, картон)


Комбінування природних і пластичних матеріалів (3 год)
6
Комбінування природних і пластичних матеріалів. Послідовність дій під час виготовлення виробів з природних матеріалів і пластиліну (с. 46-47).
Пр. р. Виготовлення виробів з природних матеріалів і пластиліну. Композиція «Два півники горох молотили…»
(Шишки, каштани, жолуді, сухе листя, пір’я, гілочки, пластилін, стеки, дощечка)


7
Комбінування природних і пластичних матеріалів (с. 50-51).
Пр. р. Виготовлення виробів з природних матеріалів і пластиліну. Гарбузові фантазії.
(Пластилін, дощечка, гарбузове насіння)


8
Комбінування природних і пластичних матеріалів
(с. 51-52).
Пр. р. Виготовлення виробів з природних матеріалів і пластиліну. Міні-скульптури.
(Шишки, каштани, жолуді, морква, картоплина, насіння соняшника, сухе листя, пір’я, гілочки, пластилін, дощечка)


Орігамі (3 год)
9
Орігамі. Виготовлення об’ємних виробів технікою орігамі. Інструменти і пристосування для роботи в техніці орігамі (с. 32-33).
Пр. р. Виготовлення виробів технікою оригамі. Краб.
(Квадратний аркуш паперу, клей, пензель, кольоровий папір, ножиці, кольорові олівці)


10
Орігамі.
Пр. р. Виготовлення виробів технікою орігамі. Білий птах.
(Квадратний аркуш білого паперу, клей, пензель, кольоровий папір, ножиці, кольорові олівці)


11
Орігамі.
Пр. р. Виготовлення виробів технікою орігамі. Осіннє листя.
(Квадратний аркуш паперу, клей, пензель, кольоровий папір, ножиці, кольорові олівці)


Витинанка (3 год)
12
Загальні відомості про техніку виготовлення витинанок Інструменти та пристосування для виготовлення
(с.6-10).
Пр. р. Виготовлення виробів у техніці витинанки. (Кольоровий папір, картон, ножиці, клей)


13
Витинанка. Послідовність дій під час виготовлення виробів технікою витинанки
Пр. р. Витинанка і аплікація «Янголи» (с. 11-12).
(Кольоровий папір, картон, ножиці, клей)


14
Витинанка. Безпечні прийоми праці під час виготовлення витинанки
Пр. р. Витинанка «Сніжинка».
(Кольоровий папір, картон, ножиці, клей)


Робота з пластичними матеріалами (3 год)
15
Властивості пластичних матеріалів (пластилін, полімерна глина, глина, солоне тісто). Вироби об’ємної форми. Рельєф. Барельєф.
(с. 42-43).
Пр. р. Виготовлення з пластиліну барельєфних форм. Рибки в акваріумі.
(Картон, ножиці, пластилін, стеки, дощечка)








Немає коментарів:

Дописати коментар