3/4 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової
школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження
змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних
закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Літературне читання : укр. мова для загальноосвіт.
навч. закл. з навчанням укр. мовою : підруч. для 3-го кл. загальносв. навч.
закл. / Віра Науменко.
– К. : Генеза, 2013. – 176 с. : іл.
Посібник. Перлинка : кн. з літ. читання : дод. до підруч.
«Літературне читання» для 3-го кл. : навч. посіб. / Віра Науменко. – К. :
Генеза, 2014. – 112 с. : іл.
І
семестр
№
з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Чарівний
світ казок (19 год)
|
|||
1
|
Українські народні казки. Казки про тварин. Учинок
персонажа. «Їжак та заєць» (с.3-8)
|
|
|
2
|
Тема і основна думка казки. «Лисиця та рак» (с. 9-10)
|
|
|
3
|
У страху очі великі. «Пан Коцький» (с. 21-23 П.)
|
|
|
4
|
Чарівні казки. Чарівні перетворення. «Про Оха – чудотвора» (с. 11-15)
|
|
|
5
|
Казки народів світу. Внутрішній світ героя. «Сильний лев і маленьке мишеня (болгарська
казка) (с. 16-18)
|
|
|
6
|
Урок позакласного читання №1. «Казка – це диво, сповнене краси»
|
|
|
7
|
Без вірного друга – велика туга. «Як серед птахів виникла дружба» (бірманська казка) (с. 18-20)
|
|
|
8
|
Чарівний помічник. «Синя
Свита Навиворіт Пошита» (білоруська казка) (с. 20-24)
|
|
|
9
|
Чарівна річ. «Чарівний
каптур» (японська казка)
(с. 24-27)
Контрольна робота №1. Аудіювання
|
|
|
10
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення знань з теми.
Підсумок по темі (27-28)
|
|
Тема
|
11
|
Усна народна творчість у різних видах мистецтв. Влучні
мудрі вислови із скриньки прислів’їв і приказок.
В.
Скуратівський «Вересневий час – сім погод у нас»,
І. Кульська
«Вересень»***(с. 3-7 П.)
|
|
Вірш напам’ять
|
12
|
Урок позакласного читання №2. «Казки народів світу»
|
|
|
13
|
Приказки про українську природу. І. Сенченко «Сім погод у нас» (с. 7-9 П.). Вірш
|
|
|
14
|
Лічилки там, де дитяча гра». Є. Гуцало «Котилася торба» (с. 13-14 П.). Вірш
|
|
|
15
|
Про загадку більше знай, таємниці відкривай. А Коваль «Білолиця, дженджуриста, сорочок
наділа триста…»
(с. 17-18 П.). Вірш
|
|
|
16
|
Народна пісня – то велике диво. Н. Красоткіна
«Пісні»***,
українські народні пісні «Льон», «Веснянки», «Коровай вам по краю» (с. 18-28 П.)
|
|
Вірш
напам’ять
|
17
|
Казка покладена на музику. «Пан Коцький» (с. 21-23 П.)
Вірш
Контрольна робота №2. Навичка читання мовчки (письмово)
|
|
|
18
|
Урок позакласного читання №3. «Народ скаже –
як зав’яже»
|
|
|
19
|
Аналіз контрольної роботи. Легенда. Особливості легенди
як жанру, спільне і відмінне з казкою. «Бабине
літо», «Ворота Вирію»***
(с. 23-24 П.). Вірш .Підсумок по темі
|
|
Вірш напам’ять
Тема
|
Казки
зарубіжних письменників (15 год)
|
|||
20
|
Дружба – найдорожчий скарб. Якоб Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (с. 33-35). Вірш
|
|
|
21
|
Коли твір відкриває свої таємниці. Г. К. Андерсен «Ромашка» (с. 36-40). Вірш
|
|
|
22
|
Сила уяви. І.
Жиленко «Вечір гномів» (с. 42-43). Вірш
|
|
|
23
|
Тримай язика на припоні. Захаріус Топеліус «Казка про старого гнома» (с. 43-46)
|
|
|
24
|
Тримай язика на припоні. Захаріус Топеліус «Казка про старого гнома» (с. 46-48)
|
|
|
25
|
Урок позакласного читання №4. «Казки зарубіжних письменників»
|
|
|
26
|
Як мед, то ще й ложкою. О. Пушкін «Казка про рибака та рибку» (с. 49-56)
|
|
|
27
|
Як мед, то ще й ложкою. О. Пушкін «Казка про рибака та рибку» (с. 49-56)
|
|
|
28
|
За горами, за лісами, за широкими морями. Петро Єршов «Горбоконик» (с. 57-59)
|
|
|
29
|
Відкриваємо таємниці світу. К. Ушинський «Витівки старої зими» (с. 62-65)
|
|
|
30
|
Урок позакласного читання №5. «Захопливий світ братів Грімм»
|
|
|
31
|
Я люблю казки чудові. Божена Нємцова «Лісова німфа» (с. 25-28 П.)
Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно)
|
|
|
32
|
Я люблю казки чудові. Божена Нємцова «Лісова німфа» (с. 28-33 П.)
Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно)
|
|
|
33
|
Чарівний світ героїв Джанні Родарі. Д. Родарі «Чародійна палиця» (с. 33-35 П.)
Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору
(усно)
|
|
|
34
|
Узагальнення знань з теми. Підсумок по темі
|
|
Тема
|
|
Казки
українських письменників (11 год)
|
|
|
35
|
Фантастичні істоти. Ю.
Ярмиш «Як реп’яшок світ побачив» (с. 35-38 П.)
|
|
|
36
|
Урок позакласного читання №6. «Казки українських письменників»
|
|
|
37
|
Казкова країна дитинства. О. Зима «Чари для сміливця» (с. 38-42 П.)
|
|
|
38
|
Чому літературні казки бувають веселими чи сумними.
Л.
Письменна «Як зажурився веселий казкар» (с. 66-68)
|
|
|
39
|
Не роби іншому того, чого не любиш. І. Франко «Лисичка і Журавель» (с.
68-70)
|
|
|
40
|
Віршована казка. Л.
Українка «Казка про Оха-чудодія» (с. 70-74)
Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно)
|
|
|
41
|
Учіться фантазувати. В. Сухомлинський «Дід Осінник», «Снігуроньчина пісня» (с. 74-77)
Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно)
|
|
|
42
|
Урок позакласного читання №7. « Прийшла зима біловолоса»
|
|
|
43
|
Коли твір відкриває свої таємниці. О. Іваненко «Синичка» (скорочено) (с.77-81)
|
|
|
44
|
Коли твір відкриває свої таємниці. О. Іваненко «Синичка» (скорочено) (с.77-81), (с. 42-44 П.)
|
|
|
45
|
Узагальнення знань з теми. Підсумок по темі
|
|
Тема
|
Українська мова
4/3 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової
школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження
змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних
закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Українська мова : підруч. для 3 кл. загальноосвітн.
навч. закл. /
М. Д. Захарійчук, А. І. Мовчун. – К.: Грамота, 2013. –
176 с.: іл.
І
семестр
№
з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Мова
і мовлення (3 год)
|
|||
1
|
Розширення відомостей про мову як засіб людського
спілкування (с.5-6, впр. 1-4)
|
|
|
2
|
Державна і рідна мова (с. 6-8, впр. 5-8)
|
|
|
3
|
Культура усного і писемного мовлення. Слова ввічливості,
їх уживання в різних ситуаціях (с. 8-9,
впр. 9-12)
|
|
|
Текст
(10 год)
|
|||
4
|
Розширення уявлень про текст та його будову (с. 10-11,
впр. 13-16)
|
|
|
5
|
Уявлення про змістовий зв’язок між частинами тексту (с.
11-13, впр. 17-20)
|
|
|
6
|
Абзац. Роль абзаців у тексті. Необхідність дотримання
абзаців при оформленні творчих завдань, переказів
(с. 13-15, впр. 21-23)
|
|
|
7
|
Спостереження за найголовнішими ознаками художніх та
науково-популярних текстів (с. 15-16, впр. 24-27).
|
|
|
8
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №1. Написання правил за темою «Поведінка в осінньому
лісі» (с. 17, впр. 28)
|
|
|
9
|
Ознайомлення з жанром есе. Ознаки ділового тексту
(с. 17-19, впр. 29-32)
|
|
|
10
|
План тексту (с. 19-21, впр. 33-36)
|
|
|
11
|
Текст-розповідь. Текст-опис (с. 21-25, впр. 37-43)
|
|
|
12
|
Контрольна робота №1. Письмовий переказ
|
|
|
13
|
Аналіз контрольної роботи. Текст-міркування. Складання
текстів-описів, есе, художніх та науково-популярних. (с. 25-26, впр. 44-47). Підсумок
по темі
|
|
Тема
|
Речення
(9 год)
|
|||
14
|
Закріплення й узагальнення вивченого про речення
(с.27-28, впр. 48-51)
|
|
|
15
|
Речення, різні за метою висловлювання (с. 29-30,
впр. 52-56)
|
|
|
16
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №2. Робота з деформованим текстом (с. 30, впр. 56)
|
|
|
17
|
Речення окличні та неокличні. Інтонування речень під
час голосного читання, зв’язних висловлювань та усного діалогу (с. 31-32,
впр. 57-60)
|
|
|
18
|
Звертання, розділові знаки при них. Виділення звертань
в усному мовленні паузами, а на письмі – розділовими знаками. Використання у
ролі звертань форм кличного відмінка (с. 32-33, впр. 61-64)
|
|
|
19
|
Члени речення. Головні і другорядні члени речення.
Зв’язок слів у реченні (с. 34-36, впр. 65-68)
|
|
|
20
|
Встановлення смислових і граматичних зв’язків між
словами в реченнях. Словосполучення (с. 36-37,
впр. 69-72)
|
|
|
21
|
Контрольна робота №2. Діалог (письмово)
|
|
|
22
|
Аналіз контрольної роботи. Побудова речень. Поширення
речень за запитаннями
(с. 38, впр. 73-76). Підсумок по темі
|
|
Тема
|
Слово.
Значення слова (8 год)
|
|||
23
|
Значення слів, пряме й переносне значення слів (с.
39-40, впр. 77-80)
|
|
|
24
|
Слова, що мають кілька значень (с. 40-42, впр. 81-84)
|
|
|
25
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №3. Робота з деформованим текстом (с. 42, впр. 85)
|
|
|
26
|
Слова, що звучать однаково, але мають різні значення
(с. 43-44, впр. 86-89)
|
|
|
27
|
Синоніми. Добір синонімів з метою увиразнення
висловленої думки та уникнення повторів того самого слова. Роль синонімів у
тексті (с. 44-45, впр. 90-93)
|
|
|
28
|
Антоніми. . Ознайомлення з деякими найпоширенішими
фразеологізмами (с. 45-48, впр. 94-101)
|
|
|
29
|
Контрольна робота №3. Перевірка мовних знань
і вмінь
|
|
|
30
|
Аналіз контрольної роботи. Культура мовленого слова:
розрізнення літературної лексичної норми та ненормативної лексики
(діалектизмів, суржику, русизмів тощо) (с. 49, впр. 102-105). Підсумок по
темі
|
|
Тема
|
Будова
слова (30 год)
|
|||
31
|
Поняття про закінчення. Роль закінчення як частини
слова, за допомогою якої змінюється форма слова. Закінчення як засіб зв’язку
слів у реченні (с. 50-51, впр. 106-109)
|
|
|
32
|
Основа слова. Частини основи: корінь, префікс, суфікс
(с. 52-53, впр. 110-113)
|
|
|
33
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №4. Складання художнього тексту за початком, сюжетними
малюнками і планом (с. 54, впр. 114)
|
|
|
34
|
Корінь слова. Спільнокореневі слова. Аналіз будови
слова (с. 54-56, впр. 115-118)
|
|
|
35
|
Чергування голосних [о], [е] з [і] у коренях слів (с.
56-57, впр. 119-122)
|
|
|
36
|
Чергування приголосних [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] і
[з'],[ц'], [с'] (с. 58-59, впр. 123-126)
|
|
|
37
|
Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у
корені слів, що перевіряються наголосом (с. 59-60,
впр. 127-130)
|
|
|
38
|
Добирання спільнокореневих слів і зміна форми слова для
написання слів із ненаголошеними [е], [и] (с. 60-61, впр. 131-134)
|
|
|
39
|
Контрольна робота №4. Диктант
|
|
|
40
|
Аналіз контрольної роботи. Поняття «орфограма»
(с. 62-63, впр. 135-138). Підсумок по темі
|
|
Тема
|
41
|
Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у
корені, що не перевіряються наголосом (с. 63-64,
впр. 139-142)
|
|
|
42
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №5. Складання інструкції «Як зробити рамку для
фотографії» (с. 64-65, впр. 143)
|
|
|
43
|
Вимова і правопис з ненаголошеними голосними в корені
слова, що не перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словником (с.
65-66, впр. 144-147)
|
|
|
44
|
Вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в
кінці та в середині слів перед глухими (с. 67-68,
впр. 148-151)
|
|
|
45
|
Правило перевірки правопису слів типу просьба, боротьба, кігті, нігті (с.
68-70, впр. 152-155)
|
|
|
46
|
Правильна вимова і правопис слів із дзвінкими
приголосними в кінці та в середині слів перед глухими. Робота з орфографічним
словником (с. 70-71,
впр. 156-159)
|
|
|
47
|
Повторення правопису слів із дзвінкими приголосними в
кінці та в середині слів перед глухими. Робота з орфографічним словником. (с.
71-72, впр. 160-163)
|
|
|
48
|
Контрольна робота №5. Списування
|
|
|
49
|
Аналіз контрольної роботи. Вимова і правопис слів із
дзвінкими приголосними в кінці та в середині слів перед глухими. Написання
записки (с. 72-74, впр. 164-171). Підсумок по темі
|
|
Тема
|
50
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №6. Листи (с. 75, впр. 172)
|
|
|
51
|
Префікс. Словотворча роль префіксів. З’ясування значень
слів з різними префіксами (с. 76-77,
впр. 173-176)
|
|
|
52
|
Творення слів з найуживанішими префіксами. З’ясування
значень слів з різними префіксами (с. 77-78, впр. 177-178)
|
|
|
53
|
Префікси, співзвучні з прийменниками (с. 78-79, впр.
181-184)
|
|
|
54
|
Правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів з
префіксами (с. 79-80, впр. 185-188)
|
|
|
55
|
Спостереження за збігом однакових приголосних звуків на
межі префікса і кореня (с. 81-82, впр. 189-192)
|
|
|
56
|
Практичне ознайомлення з написанням префіксів з-, с-.
Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї
(с. 82-84, впр. 193-200). Підсумок по темі
|
|
|
57
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №7. Написання запрошення (привітання) (с. 84-85, впр.
201)
|
|
|
58
|
Контрольна робота №6 (комбінована)
|
|
|
59
|
Аналіз контрольної роботи. Перенос слів з префіксами.
Оголошення (с. 85-86, впр. 202-206).
|
|
|
60.
|
Повторення вивченого матеріалу. Підсумок по темі
|
|
Тема
|
Математика
4 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової
школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження
змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних
закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Математика: підруч. для 3-го кл. загальносв. навч.
закл. / Ф. М. Рівкінд,
Л. В. Оляницька – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013. –
160 с.
І
семестр
№
з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Узагальнення і систематизація
навчального матеріалу за 2-й клас (17 год)
|
|||
1
|
Усна і письмова нумерація чисел першої сотні.
Випадки додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією чисел
(с. 4-6, №1-12)
|
|
|
2
|
Нумерація чисел у межах 100. Переставний і сполучний
закони додавання. Довжина, маса, місткість, час як властивості предметів
навколишнього світу. Задачі на знаходження суми трьох доданків (с. 6-9, №13-23)
|
|
|
3
|
Прийоми усного додавання і віднімання у межах 100.
Додавання і віднімання чисел частинами. Позначення геометричних фігур буквами
латинського алфавіту. Задачі на різницеве порівняння (с. 9-10, №24-35)
|
|
|
4
|
Зв'язок дій
додавання і віднімання. Рівняння.
Одиниці вимірювання довжини — сантиметр, дециметр, метр. Співвідношення між
одиницями вимірювання довжини. Побудова відрізка заданої довжини. Задачі на
знаходження невідомого доданка (с. 10-12, №36-48)
|
|
|
5
|
Рівняння. Задачі на знаходження невідомого зменшуваного,
від'ємника. Співвідношення між одиницями довжини. Порівняння іменованих
чисел. Коло, круг (с.12-13, №49-60)
|
|
|
6
|
Додавання і віднімання чисел у межах 100 з переходом
через розряд. Залежність результатів додавання й віднімання від зміни одного
з компонентів. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць.
Периметр многокутника (с. 13-15, №61-71)
|
|
|
7
|
Перевірка додавання відніманням. Складання і розв'язування
обернених задач (с. 15-16, №72-81)
|
|
|
8
|
Додавання суми до числа. Задачі на дві дії
(додавання і віднімання). Одиниці вимірювання часу. Дії з іменованими
числами (с. 16-17, №82-91)
|
|
|
9
|
Доба. Година. Хвилина. Секунда. Визначення часу за
годинником.
Самостійна робота
|
|
Тема
|
10
|
Віднімання суми від числа. Задачі на різницеве порівняння.
Порівняння іменованих чисел. Визначення часу за годинником (с. 17-19,
№91-102)
|
|
|
11
|
Додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом
через розряд. Задачі на дві дії (додавання і віднімання), які є комбінаціями простих задач вивчених видів. Дії з
іменованими числами (с. 19-20, №103-113)
|
|
|
12
|
Табличне множення і
ділення 2-5. Взаємозв'язок між множенням і діленням. Назви компонентів і результату дії множення. Переставний
закон множення. Прості і складені задачі на табличне множення. Периметр
квадрата (с. 20-21, №
114-125)
|
|
|
13
|
Табличне множення і ділення 2-5. Назви компонентів і
результату дії ділення. Числові рівності та нерівності. Задачі на збільшення
(зменшення) числа у кілька разів. Задачі на кратне порівняння двох чисел.
Периметр прямокутника (с. 21-22, №126-137)
|
|
|
14
|
Рівняння на знаходження невідомих компонентів дій
множення і ділення. Задачі на знаходження невідомих — множника, діленого,
дільника. Залежність результатів множення і ділення від зміни одного з
компонентів дій
(с. 23-24, №138-148))
|
|
|
15
|
Властивості множення і ділення. Множення чисел на 0
і 1. Ділення на одиницю. Ділення нуля. Порядок дій. Задачі на 2-3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих
задач вивчених видів (с.24-25, №149-159)
|
|
|
16
|
Контрольна робота №1
|
|
|
17
|
Аналіз контрольної
роботи. Множення і ділення числа на 10. Повторення
вивченого. Підсумок по темі (с. 26-27, №160-173)
|
|
Тема
|
Таблиці множення і ділення (9 год)
|
|||
18
|
Складання таблиці множення числа 6.
|
|
|
19
|
Таблиця
ділення на 6. Розв'язування задач, які включають ділення на 6. Творча робота
над задачами
|
|
|
20
|
Складання
таблиці множення числа 7. Задачі на зведення до одиниці
|
|
|
21
|
Таблиця
ділення на 7. Задачі вивчених видів
|
|
|
22
|
Складання
таблиці множення числа 8. Розв'язування задач на дві і три дії
|
|
|
23
|
Таблиця
ділення на 8. Знаходження частини числа. Складена задача, яка включає
знаходження частини числа
|
|
|
24
|
Вправи і
задачі на засвоєння таблиці множення числа 9. Складені задачі, які включають
знаходження частини числа
|
|
|
25
|
Таблиця
ділення на 9. Вправи і задачі на застосування таблиці ділення на 9
|
|
|
26
|
Самостійна робота. Повторення
вивченого. Підсумок по темі
|
|
Тема
|
Нумерація чисел у концентрі «Тисяча» (10 год)
|
|||
27
|
Трицифрове число. Утворення трицифрового
числа (101-199). Читання і запис трицифрових чисел. Задачі на 2-3 дії різних
ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів (с. 28-33,
№174-183)
|
|
|
28
|
Утворення трицифрового числа. Читання і запис
трицифрових чисел. Лічба сотнями. Порівняння сотень. Додавання і віднімання
сотнями. Складання задачі за коротким записом (с. 30-31,
№184-193)
|
|
|
29
|
Місце числа у натуральному ряді.Попереднє і наступне числа.
Порівняння чисел на основі порядку їх слідування у натуральному ряді. Задачі
на 2-3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів
(с. 32-33,
№194-204)
|
|
|
30
|
Читання чисел, записаних у розрядній
таблиці. Розряд сотень. Додавання і віднімання на основі розрядного складу чисел.
Розв'язування складеної задачі (с. 33-34,
№205-214)
|
|
|
31
|
Читання і запис чисел у розрядній
таблиці. Розрядний склад числа. Запис числа у вигляді суми розрядних
доданків. Визначення загальної кількості сотень, десятків, одиниць у
трицифрових числах. Міліметр
(с. 35-36,
№215-225)
|
|
|
32
|
Додавання і віднімання на основі
розрядного складу числа. Одиниця вимірювання довжини — кілометр. Співвідношення
між одиницями вимірювання довжини
(с. 37-39,
№226-237)
|
|
|
33
|
Розв'язування і порівняння задач, що
містять групу взаємопов'язаних величин. Знаходження периметра квадрата і
прямокутника (с. 39-40, №238-247)
|
|
|
34
|
Одиниця вимірювання маси — тонна.
Співвідношення між одиницями вимірювання маси. Задачі на зведення до одиниці
(перший вид) (с. 40-41, №248-258)
|
|
|
35
|
Контрольна робота №2
|
|
|
36
|
Аналіз контрольної
роботи. Розв'язування
задач на знаходження четвертого пропорційного способом зведення до одиниці. Повторення
вивченого. Підсумок по темі
|
|
Тема
|
Арифметичні
дії з числами на основі нумерації. Усне додавання та віднімання круглих
трицифрових чисел (16 год)
|
|||
37
|
Аналіз контрольної роботи. Додавання і
віднімання числа 1 (170 + 1; 187-1). Попереднє і наступне числа у натуральному
ряді. Істинні і хибні числові рівності і нерівності. Задачі на дві дії
першого ступеня (с. 42-43, №259-268)
|
|
|
38
|
Додавання на основі десяткового складу
числа. Знаходження значення виразу при заданих значеннях змінної. Задачі на
дві дії першого ступеня (с. 43-44, № 269-279)
|
|
|
39
|
Віднімання на основі десяткового складу
числа. Ознайомлення з групами взаємопов'язаних величин, які перебувають у
пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, час
роботи (с. 44-46,
№280-290)
|
|
|
40
|
Додавання і віднімання на основі
десяткового складу числа. Рівняння, у яких права частина подана числовим
виразом. Розширена задача на спосіб зведення до одиниці (с. 46-47,
№291-300)
|
|
|
41
|
Порівняння сотень. Додавання і
віднімання сотнями. Уявлення про нерівності зі змінною. Складені задачі на
2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач
(с. 48-49,
№301-310)
|
|
|
42
|
Додавання і
віднімання способом округлення. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією
вивчених видів простих задач (с. 49-50, №311-320)
|
|
|
43
|
Усне додавання трицифрових чисел виду
240 + 430; Розширена задача на спосіб зведення до одиниці.
Розв'язування задачі виразом (с.50-52, №321-330)
|
|
|
44
|
Усне віднімання трицифрових чисел виду
480 - 250. Задача на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох
доданків (с. 52-53, №331-339). Самостійна робота
|
|
Тема
|
45
|
Усне додавання і віднімання трицифрових
чисел виду 240 + 430; 480 - 250. Складання задачі за коротким записом.
Розв'язування нерівностей (с. 53-54, №340-348)
|
|
|
46
|
Додавання круглих чисел на основі
правила додавання числа до суми. Задачі, що містять величини, які перебувають
у пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, час
роботи (с. 55- 56, №349-357)
|
|
|
47
|
Віднімання круглих чисел на основі
правила віднімання числа від суми. Прості та складені іменовані числа. Порівняння
іменованих чисел. Задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач (с. 56-57,
№358-366)
|
|
|
48
|
Додавання круглих трицифрових чисел з
переходом через розряд виду 230 + 80. Розв'язування рівнянь. Складені
задачі на 2-4 дії, які е комбінацією вивчених видів простих задач (с. 57-59,
№367-377)
|
|
|
49
|
Віднімання круглих трицифрових чисел з
переходом через розряд виду 230 - 80. Розв'язування рівнянь. Задачі на
обчислення довжини сторони прямокутника за відомим периметром і довжиною
іншої його сторони
(с. 59-61,
№378-389)
|
|
|
50
|
Додавання і віднімання вивчених видів.
Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків (с. 61-62,
№390-400)
|
|
|
51
|
Контрольна робота №3
|
|
|
52
|
Аналіз контрольної
роботи. Додавання і віднімання вивчених видів. Розв'язування задач.
Повторення вивченого. Підсумок по темі (с. 63, №401-409)
|
|
Тема
|
Письмове
додавання й віднімання трицифрових чисел (8 год)
|
|||
53
|
Алгоритм виконання письмового додавання.
Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд
(с. 64-65,
№410-419)
|
|
|
54
|
Алгоритм виконання письмового
віднімання. Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд.
Задачі на знаходження периметра прямокутника
(с. 66-67,
№430-438)
|
|
|
55
|
Письмове додавання трицифрових
чисел у випадку, коли сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10
десяткам. Складання задач на дві дії за поданим виразом. Істинні та хибні
висловлювання (с. 68-70, №430-438)
|
|
|
56
|
Письмове додавання двоцифрових і трицифрових
чисел із переходом через розряд. Складені задачі на збільшення (зменшення)
суми двох чисел на кілька одиниць (с. 70-72, №439-447)
|
|
|
57
|
Письмове віднімання двоцифрових чисел із
переходом через розряд. Рівняння, в яких один із компонентів є числовим
виразом. Розв’язування простих задач способом складання рівняння (с. 72-73,
№4448-456)
|
|
|
58
|
Контрольна робота №4
|
|
|
59
|
Аналіз контрольної роботи. Письмове віднімання
двоцифрових і трицифрових чисел (з переходом через розряд) (с. 75-76,
№466-475)
|
|
|
60
|
Перевірка правильності виконання дій додавання й
віднімання двоцифрових і трицифрових чисел.
(с. 76-78, №476-484)
|
|
|
60
|
Закріплення письмових прийомів додавання й
віднімання чисел у межах 1000. Розв’язування рівнянь
(с. 78-79, №485-494). Підсумок по темі
|
|
Тема
|
Природознавство
2 год на
тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової
школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження
змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»
від 05.08.2016 № 948
Підручник. Природознавство : підр.
для 3 кл. загальносвіт. навч. закл. /
І. В. Грущинська. – К. :
Видавничий дім «Освіта», 2013. – 176 с. : іл.
Посібник. Природознавство. Робочий
зошит для 3 класу. / І. Жаркова, Л. Мечник. – Тернопіль : Підручники і
посібники, 2016. – 80 с.
І семестр
№
з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Вода (7 год)
|
|||
1
|
Вода в природі. Властивості рідин на прикладі
води. Температура плавлення льоду та кипіння води. Значення трьох станів води
для життя на Землі (с. 8-11)
|
|
|
2
|
Вода – розчинник. Розчинні та нерозчинні речовини
(с. 12)
Практична робота. Дослідження розчинності речовин, що
використовуються у побуті
|
|
|
3
|
Прісна та морська вода. Розподіл запасів прісної води на Землі (с. 13-17)
|
|
|
4
|
Як людина використовує властивості води? (с. 18-19)
Практична робота. Порівняння властивостей
води та інших рідин
|
|
|
5
|
Охорона водойм (с. 20-21)
|
|
|
6
|
Контрольна робота №1
|
|
|
7
|
Аналіз контрольної роботи. Вода –
руйнівник, чи вода – рятівник? Підсумок по темі (с. 22-25)
|
|
Тема
|
Повітря (5 год)
|
|||
8
|
Газоподібні речовини. Повітря як суміш речовин, його склад та властивості
(с. 26-30)
Практична робота. Дослідження
властивостей газоподібних речовин на прикладі повітря
|
|
|
9
|
Розширення газів за
нагрівання (с. 31-33)
|
|
|
10
|
Рух повітря. Поняття про виникнення вітру (с. 34-35)
|
|
|
11
|
Як людина використовує властивості повітря? (с. 36-37)
|
|
|
12
|
Охорона повітря (с. 38-41)
Навчальний проект. Звідки береться пил?
|
|
|
Корисні копалини. Ґрунти (8 год)
|
|||
13
|
Корисні копалини – гірські породи, які використовує людина. Види корисних
копалин (тверді, рідкі та газоподібні (с. 42-46)
|
|
|
14
|
Різноманітність корисних копалин та використання їх людиною (с. 47-49)
Практична робота. Ознайомлення з
колекцією корисних копалин. Порівняння властивостей твердих тіл на прикладі
корисних копалин
|
|
|
15
|
Значення корисних копалин для людини (с. 50-51)
Навчальний проект. «Шукачі скарбів» (корисні копалини рідного краю)
|
|
|
16
|
Ґрунт. Склад ґрунту (с. 52-54)
|
|
|
17
|
Родючість – основна властивість ґрунту (с. 55-56)
Практична робота. Виявлення повітря та
води у складі ґрунту
|
|
|
18
|
Хто живе у ґрунті. Роль живих організмів в утворенні ґрунту
Навчальний проект. Чому не можна випалювати стерню?
|
|
|
19
|
Контрольна робота №2
|
|
|
20
|
Аналіз контрольної роботи. Значення і охорона ґрунтів. Підсумок по темі
(с. 57-59)
|
|
Тема
|
Енергія в нашому житті (4 год)
|
|||
21
|
Паливні корисні копалини (вугілля, нафта,
газ, торф) та їхнє використання людиною (с. 60-64)
|
|
|
22
|
Невичерпні джерела енергії (Сонце, вітер і вода) та їхнє використання
людиною
(с. 68-75)
|
|
|
23
|
Екскурсія до шкільної котельні. Тепло у твоєму домі
|
|
|
24
|
Побутові прилади, які споживають енергію. Поняття про збереження тепла та
електроенергії у побуті
(с. 76-77)
Навчальний проект. „Як зберегти тепло і світло у нашому домі»
|
|
|
Живі організми та середовища їхнього
існування (6 год)
|
|||
25
|
Рослини – живі організми. Різноманітність рослин
(с. 80-84)
|
|
|
26
|
Квіткові рослини. Розмноження квіткових рослин. Однорічні та багаторічні
рослини (с.85-87)
Практична робота. Ознайомлення з
гербарієм квіткових рослин
|
|
|
27
|
Хвойні рослини. Значення хвойних рослин для природи (с. 88-89)
|
|
|
28
|
Культурні рослини (с. 90-91)
|
|
|
29
|
Контрольна робота №3
|
|
|
30
|
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого матеріалу. Підсумок по
темі
|
|
Тема
|
Я у світі
1 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для
початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про
затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх
навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948.
Підручник. Я у світі. 3 клас : підр. для загальноосвіт. навч.
закл. / Н. М. Бібік. – Х. : Вид. група «Основа», 2013. – 160 с. : іл.
І
семестр
№
з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Я -
Людина (6 год)
|
|||
1
|
Я – частина природи і суспільства (с. 5-8)
|
|
|
2
|
Моє зовнішнє «Я»
|
|
|
3
|
Складові мого внутрішнього «Я»: світосприймання,
характер, ідентичність (приналежність)
|
|
|
4
|
Обговорення можливостей досягнення успіху
|
|
|
5
|
Обов’язкові умови успішного розвитку сучасної людини:
навчання, праця
Практична робота. Складання правил успішного навчання
|
|
|
6
|
Самостійність та відповідальність
Практична робота. Планування свого робочого дня
|
|
|
Я
та інші (9 год)
|
|||
7
|
Сім’я. Склад сім’ї (с. 35-37)
|
|
|
8
|
Мої основні права та обов’язки в сім’ї. Родинні
стосунки (с. 35-47)
Практична робота. Моделювання способів поведінки поштивого ставлення до
старших та інших членів сім’ї
|
|
|
9
|
Школа. Традиції рідної школи (с. 48-52)
|
|
|
10
|
Школа. Традиції рідної школи (с. 53-55)
Навчальний проект. «Історія та традиції моєї школи»
|
|
|
11
|
Права і обов’язки учня/учениці. Стосунки з
однокласниками
Рольові ігри. Складання і застосування узагальнених правил поведінки
в різних ситуаціях, з якими найчастіше зустрічаються діти в класі, у школі,
під час екскурсії, походу і т. і.
|
|
|
12
|
Учнівське самоврядування класу. Основні права і
обов’язки членів учнівської громади класу
Соціальна акція. «Діти – дітям» (до міжнародного дня інвалідів)
|
|
|
13
|
Ми – споживачі
Рольова гра. «Супермаркет» або «Рекламна агенція»
|
|
|
14
|
Ми – споживачі
Практична робота. Складання і застосування узагальнених правил поведінки,
пов’язаних з виконанням соціальних ролей пішохода, пасажира, покупця,
відвідувача бібліотеки, кінотеатру тощо
|
|
|
15
|
Людські чесноти (с.77-91)
Навчальний проект. «Людина має творити добро»
Підсумок по темі
|
|
|
Основи здоров’я
1 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для
початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження
змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних
закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Основи здоров’я : підруч. для 3-го кл. загальноосвіт.
навч. закл. /
О. В. Гнатюк. – К. : Генеза, 2013. – 144 с. : іл.
І
семестр
№
з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Здоров’я
людини (3 год)
|
|||
1
|
Показники здоров’я і розвитку людини.
Практична робота. Вимірювання пульсу (с. 4-6)
|
|
|
2
|
Чинники, що впливають на здоров’я (с. 7-10)
|
|
|
3
|
Здоровий спосіб життя. Корисні звички (с. 11-14)
Практична робота. Складання правил здорового способу життя
|
|
|
Фізична
складова здоров’я(7 год)
|
|||
4
|
Природні ритми і здоров’я (с. 15-17)
|
|
|
5
|
Працездатність людини. Освітлення на робочому місці,
його значення для зору і формування постави (с. 18-22)
Практична робота. Вправи для підвищення працездатності
|
|
|
6
|
Активний відпочинок. Безпека при заняттях спортом
(с. 23-27)
|
|
|
7
|
Корисні та шкідливі мікроорганізми. Захисні сили
організму. Профілактика інфекцій, що передаються контактним і повітряно-крапельним
шляхом (с. 28-32)
Практична робота. Моделювання поведінки під час епідемії грипу
|
|
|
8
|
Охайність та особиста гігієна. Догляд за одягом і
взуттям (с. 33-37)
|
|
|
9
|
Вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров’я. Вибір
продуктів харчування (с. 38-42)
|
|
|
10
|
Харчові отруєння. Перша допомога при харчових отруєннях
(с. 43-47)
Практична робота. Визначення терміну придатності та умов зберігання
харчових продуктів за їх маркуванням
|
|
|
Соціальна
складова здоров’я (5 год)
|
|||
11
|
Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас (с. 48-50)
Практична робота. Обговорення літературних джерел (української народної
казки «Ріпка» та байки Л. Глібова «Лебідь, Щука і Рак»
|
|
|
12
|
Родинні стосунки. Взаємодія членів родини (с. 51-58)
|
|
|
13
|
Що таке толерантність. Толерантне ставлення до людей,
які мають проблеми зі здоров’ям (с. 59-60)
Практична робота. Створення
подарунку дитині, яка має проблеми зі здоров'ям
|
|
|
14
|
Ефективне спілкування. Уміння слухати (с. 61-64)
Практична робота. Як зробити приємність іншому. Як попросити про послугу
чи допомогу
|
|
|
15
|
Запобігання конфліктам і розв’язання їх (с. 65-67)
Практична робота. Моделювання ситуацій мирного розв’язання конфліктів з
однолітками
|
|
|
Образотворче мистецтво
1 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової
школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження
змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних
закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Образотворче мистецтво : підруч. для 3 кл. / О. В.
Калініченко,
В. В. Сергієнко. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013. –
144 с.
І
семестр
№
з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
У
майстернях графіка та живописця (8 год)
|
|||
1
|
Бесіда «В гостях у художників». Мандрівка до майстерні
художника-графіка. Матеріали, інструменти та обладнання (с. 4-7)
«Витівки принцеси Лінії» (простий і
кольорові олівці, кулькові та гелеві ручки, воскові крейди, фломастери,
пастель)
|
|
|
2
|
Вибір засобів виразності графіки для передавання форми
та характеру поверхні зображуваних об’єктів та предметів (с. 8-11)
«Які бувають дерева?» (радісне, сумне, сердите, хворе,
старе та ін.) (простий і кольорові олівці, кулькові та гелеві ручки,
воскові крейди, фломастери, пастель)
|
|
|
3
|
Елементарне поняття про динамічну композицію.
Передавання руху в природі графічними засобами. Значення кольору у графічних
творах (с. 12-15)
«Розбурхане море» (фломастери)
|
|
|
4
|
Мандрівка до майстерні художника-живописця. Матеріали,
інструменти та обладнання. Актуалізація знань з основ кольорознавства
(основні та похідні кольори, кольоровий спектр)
(с. 16-19)
«Дарунки осені» (гуаш)
|
|
|
5
|
Поглиблення знань про колір як засіб вираження
характеру й настрою. Кольорові контрасти (с. 20-23)
«Дзвінкоголосий півник» (акварель)
|
|
|
6
|
Споріднені кольори, гармонія споріднених кольорів.
Кольорові відтінки, нюанси (с. 24-27)
«Сонячні квіти» (гуаш)
|
|
|
7
|
Свідомий вибір колірного вирішення. Технічні прийоми
роботи гуашевими фарбами (с. 28-31)
«Осінь золотиста барвами горить» (гуаш)
|
|
|
8
|
Технічні прийоми роботи акварельними фарбами. Акварель
«по-мокрому». Виконання швидких колірних замальовок асоціативного характеру
(с. 32-35)
«Дощовий день» (акварель по-мокрому)
|
|
|
У
майстернях скульптора, архітектора і народних майстрів (7 год)
|
|||
9
|
Мандрівка до майстерні художника-скульптора. Матеріали,
інструменти та обладнання. Передача основної форми будови тварин у простих
позах (с. 36-39)
«Запишався наш павич»(пластилін)
|
|
|
10
|
Виражальні можливості об’ємної та рельєфної форми.
Відтворення фактури зображувальної поверхні (с. 40-43)
«Палац Снігової королеви» (пластилін)
|
|
|
11
|
Робоче місце архітектора. Матеріали, інструменти та обладнання
художника-архітектора (с. 44-47)
«Смарагдове місто» (кольорові олівці, фломастери)
|
|
|
12
|
Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення
різних за формою та характером будівель
(с. 48-51)
«Гарна хатка»(кольорові олівці, фломастери)
|
|
|
13
|
Робоче місце народних майстрів. Матеріали, інструменти
та обладнання. Основні види декоративно-прикладного мистецтва (с. 52-55)
«Найкращий виріб гончара» (кольоровий
папір, картон, клей, ножиці)
|
|
|
14
|
Гончарство в Україні. Основні види гончарного посуду,
різноманітність форм. Узгодженість декору з формою
(с. 56-59)
«Куманець» (кольорові олівці, фломастери)
|
|
|
15
|
Актуалізація знань про елементарну трансформацію
паперу. Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці
паперопластики (с. 60-63)
«Різдвяний янгол» (кольорові олівці, фломастери)
|
|
|
Трудове навчання
1 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для
початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про
затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх
навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948.
Підручник. Трудове навчання: підручник для 3-го кл.
загальноосвітн. навчальних закладів / І. М. Веремійчик, В. П. Тименко. – К.:
Генеза, 2013. – 104 с.: іл.
І
семестр
№
з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
|
Мозаїка
(3 год)
|
||||
1
|
Мозаїка. Торцювання (контурне). Загальні відомості про
виготовлення мозаїки технікою торцювання. Матеріали, інструменти та пристосування
для виготовлення виробів (с. 15-16)
Пр. р. Виготовлення контурної мозаїки технікою
торцювання
(Картон,
гофрований папір або серветки, стержень від кулькової ручки, клей, пензель,
ножиці, стрічка)
|
|
|
|
2-3
|
Основні
прийоми роботи та послідовність виконання мозаїки технікою торцювання (с.
17-19)
Пр. р. Мозаїчне торцювання.
(Картон,
гофрований папір або серветки, стержень від кулькової ручки, клей, пензель,
ножиці, стрічка)
|
|
|
|
Квілінг
(2 год)
|
||||
4
|
Квілінг. Загальні відомості про техніку квілінг. Матеріали,
інструменти та пристосування для виготовлення виробів технікою квілінг (с.
24-27).
Пр. р. Квілінг. Квіти.
(Набір для
квілінгу, клей, ножиці, картон)
|
|
|
|
5
|
Квілінг. Основні прийоми роботи та послідовність
виготовлення виробів технікою квілінг (с. 24-27).
Пр. р. Вітальна листівка.
(Набір для
квілінгу, клей, ножиці, картон)
|
|
|
|
Комбінування природних і пластичних матеріалів (3 год)
|
||||
6
|
Комбінування природних і пластичних матеріалів.
Послідовність дій під час виготовлення виробів з природних матеріалів і
пластиліну (с. 46-47).
Пр. р. Виготовлення виробів з природних матеріалів і
пластиліну. Композиція «Два півники горох молотили…»
(Шишки,
каштани, жолуді, сухе листя, пір’я, гілочки, пластилін, стеки, дощечка)
|
|
|
|
7
|
Комбінування природних і пластичних матеріалів (с.
50-51).
Пр. р. Виготовлення виробів з природних матеріалів і
пластиліну. Гарбузові фантазії.
(Пластилін,
дощечка, гарбузове насіння)
|
|
|
|
8
|
Комбінування природних і пластичних матеріалів
(с. 51-52).
Пр. р. Виготовлення виробів з природних матеріалів і
пластиліну. Міні-скульптури.
(Шишки,
каштани, жолуді, морква, картоплина, насіння соняшника, сухе листя, пір’я,
гілочки, пластилін, дощечка)
|
|
|
|
Орігамі
(3 год)
|
||||
9
|
Орігамі. Виготовлення об’ємних виробів технікою орігамі.
Інструменти і пристосування для роботи в техніці орігамі (с. 32-33).
Пр. р. Виготовлення виробів технікою оригамі. Краб.
(Квадратний
аркуш паперу, клей, пензель, кольоровий папір, ножиці, кольорові олівці)
|
|
|
|
10
|
Орігамі.
Пр. р. Виготовлення виробів технікою орігамі. Білий
птах.
(Квадратний
аркуш білого паперу, клей, пензель, кольоровий папір, ножиці, кольорові
олівці)
|
|
|
|
11
|
Орігамі.
Пр. р. Виготовлення виробів технікою орігамі. Осіннє
листя.
(Квадратний
аркуш паперу, клей, пензель, кольоровий папір, ножиці, кольорові олівці)
|
|
|
|
Витинанка
(3 год)
|
||||
12
|
Загальні відомості про техніку виготовлення витинанок Інструменти
та пристосування для виготовлення
(с.6-10).
Пр. р. Виготовлення виробів у техніці витинанки. (Кольоровий
папір, картон, ножиці, клей)
|
|
|
|
13
|
Витинанка. Послідовність дій під час виготовлення
виробів технікою витинанки
Пр. р. Витинанка і аплікація «Янголи» (с. 11-12).
(Кольоровий
папір, картон, ножиці, клей)
|
|
|
|
14
|
Витинанка. Безпечні прийоми праці під час виготовлення
витинанки
Пр. р. Витинанка «Сніжинка».
(Кольоровий
папір, картон, ножиці, клей)
|
|
|
|
Робота
з пластичними матеріалами (3 год)
|
||||
15
|
Властивості пластичних матеріалів (пластилін, полімерна глина, глина,
солоне тісто). Вироби об’ємної форми. Рельєф. Барельєф.
(с. 42-43).
Пр. р. Виготовлення з
пластиліну барельєфних форм. Рибки в акваріумі.
(Картон,
ножиці, пластилін, стеки, дощечка)
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар