119 год (І семестр – 3 год на тиждень, ІІ семестр – 4
год на тиждень)
За підручником:
Савченко О. Я. Літературне читання: Підруч. для 3 кл. — К.: Освіта, 2013 та навчальним посібником
Савченко О.Я. Я люблю читати : К.:
Освіта, 2014
Н.О.Будна Позакласне читання
- Тернопіль: Навчальна книга «Богдан»
І СЕМЕСТР
№
|
Дата
|
Тема
|
Стор.
|
|
І семестр
Цікава книга природи |
||||
1.
|
|
Вступ
до розділу «Цікава книга природи». На порозі чарівниця осінь. «Перший подих осені» (за А. Волковою)
|
5-6
|
|
2.
|
|
Листки
тендітні та сумні летять, кружляючи крилато. К. Перелісна «Осінні танці».
|
7-8
|
|
3.
|
|
Осінь,
ось вона, осінь!
Л. Костенко «Вже брами літа замикає осінь» «Шипшина важко віддає плоди». (напам’ять),
|
9
Напам.
|
|
4
|
|
Де
лісова гілка — там і білка.
М. Сингаївський «Осіння гра».
|
10-11
|
|
5
|
|
Ми
кожну річку і горбок від лиха зберегти повинні. Г. Черінь. «Чи ми з природою
єдині».
В.Сухомлинський «Соромно перед
соловейком»
|
11-12
|
|
6
|
|
Позакласне читання №1.
У золото вбралася земля |
23-33
«поз.чит.»
3 клас
|
|
7
|
|
Природні
стихії.
Н. Забіла «Хто сильніший?» І.Сенченко «В осінній час сім погод у нас»
|
9-12, 16-17
«Я люблю
читати»
|
|
8
|
|
Осінь,
ось вона, осінь!
Ю.Старостенко «Осінній господар»
|
13
«Я люблю
читати»
|
|
9
|
|
Осінні
дари природи.
О.Підсуха «Хвалилися гриби»
|
14-16
«Я люблю
читати»
|
|
10
|
|
·
Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово)
|
||
11
|
|
Аналіз контрольної роботи. Як же гарно,
чудово, привітно, ніби в казці, в осінньому лісі.
О. Донченко «Лісовою стежкою»
|
13-15
|
|
12
|
|
Позакласне читання №2. Книги,
газети, журнали читай — розуму набирай. (Бібліотечний урок)
|
||
13
Тема 1
|
|
Образи
природних явищ.
«Листопад — ворота зими» За Алевтиною
Волковою
Підсумок за розділом «Цікава книга природи» |
15-16,
17
|
|
Від слова – до книги
|
||||
14
|
|
Вступ
до розділу «Від слова — до книги».
Мова-дивний скарб «Наша
мова»
(за А. Коваль)
|
18-21
|
|
15
|
|
«Наша мова» (за А.
Коваль)(продовження)
|
21-22
|
|
16
|
|
Мова барвиста, мова багата.Д. Білоус «Кожну літеру ціни» І. Січовик
«Мова»
|
22-25
|
|
17.
|
|
Привчайтеся
працювати зі словниками. О.Савченко
«Привчайтеся працювати із словниками».
|
25-26
|
|
18.
|
|
Позакласне читання №3.
Книги – морська
глибина
|
14-18
«поз.чит.»
3 клас
|
|
19.
|
|
Мова
— безцінний скарб. Д.Білоус
«Дивне розмаїття». Нузет Умеров «Диктант».
|
26-28
|
|
20.
|
|
Мова
барвиста, мова багата.
Л.Мовчун «Як ростуть слова»
|
17-18
«Я люблю
читати»
|
|
21.
|
|
Вступ
до теми «Похвала книгам!». Як з’явилася
книга. «Як з’явилася друкована книга» (за В. Дацкевичем) .
|
29-31
|
|
22.
|
|
Книги
в Київській Русі. «Як жила книга за
часів Київської Русі» (за О.Єфімовим)
|
32-33
|
|
23.
|
|
Перший
український майстер книгодрукування. «Друкар
книг, перед тим небачених» (за О.
Єфімовим)
|
33-35
|
|
24.
|
|
Позакласне читання №4. Бібліотечний урок Практичне ознайомлення із поняттям «прикнижкова
анотація», «відомості про письменника»
|
19-24
«поз.чит.»
3 клас
|
|
25.
|
|
Сонце
— джерело світла, а книга — знань.
Д.Павличко «Соняшник». Прислів’я. Цікаво знати!
|
36-37
|
|
26.
|
|
Книга
дітей до себе манить. Л. Повх «У
бібліотеці»
Будь
допитливим. Олександра Савченко «Чи любиш ти читати журнали?»
|
38-39
39-41
|
|
27.
|
|
·
Контрольна робота №2. Навичка читання мовчки (письмово)
|
||
28
|
|
Аналіз контрольної роботи. Місто твоїх
друзів
«Бібліотека — затишний дім для
зустрічі читача з книгою»
(за матеріалами Державної бібліотеки
України для дітей)
|
42-44
|
|
29
Тема 2
|
|
Підсумковий
урок за розділом «Від слова до книги» Бліц-турнір «Чи уважно ти читав?»
|
44-45
|
|
З чистого джерела народної творчості
Чарівні казки
|
||||
30
|
|
Позакласне читання №5.
«Казка — це диво, сповнене краси» (українські чарівні казки) |
50-51
«поз.чит.»
3 клас
|
|
31
|
|
Вступ до розділу «З чистого джерела народної
творчості». Народний герой. «Кирило
Кожум’яка» (українська народна казка)
Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно)
|
46-50
|
|
32
|
|
Дивовижні перетворення. «Кривенька качечка» (українська народна казка)
Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно)
|
50-53
|
|
33
|
|
Матусин
оберіг.«Золотий черевичок» (українська народна казка)
Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно)
|
25-30
«Я люблю
читати»
|
|
Народні пісні
|
||||
34
|
|
Народні пісні «Два
півники» «Грицю,Грицю». (напам’ять). «Пісенька житнього віночка» (українські дитячі пісеньки).
«Три товариші»(українська народна
пісня).
|
54-56
Напам.
31
«Я люблю
читати»
|
|
35
|
|
Народ
скаже, як зав’яже. Прислів’я. Скоромовки. Загадки.
Мирилки. («Вишеньки» напам’ять)
Вікторина «Чи уважно ти читав?»
|
57-60
32 Напам.
«Я люблю
читати»
|
|
36
Тема 3
|
|
Позакласне читання №6.
До джерел
народної мудрості
|
44-51
«поз.чит.»
3 клас
|
|
Літературні
казки
|
||||
37
|
|
Вступ
до розділу «Літературні казки й п’єса-казка». Валентин Бичко «Казка-вигадка». Анатолій Дімаров «Для чого людині
серце»
|
61-66
|
|
38.
|
|
Яка
совість, така й честь.
Вадим Скомаровський «Чому в морі вода солона?» |
67-71
|
|
39.
|
|
Позитивні
та негативні персонажі.
Юрій
Ярмиш «Місто дружних майстрів»
|
71-74
|
|
40.
|
|
Позитивні
та негативні персонажі.
Юрій
Ярмиш «Місто дружних майстрів»
( Продовження
роботи над текстом. Складання
плану казки; переказ казки за планом)
|
74-77
|
|
41.
|
|
Там,
де правда, ― гори-вогонь, де неправда,― спали-вогонь.
Олександр Зима «Закляття золота й вогню» |
47-50
«Я люблю
читати»
|
|
42.
|
|
Там,
де правда, ― гори-вогонь, де неправда,― спали вогонь.Олександр Зима «Закляття золота й вогню» (Продовження роботи над текстом. Складання плану казки; переказ казки за планом)
|
51-54
«Я люблю
читати»
|
|
43.
|
|
Позакласне читання №7.
Літературні казки. Самостійний добір дитячої книжки за темою,рекомендованою вчителем |
52-65
«поз.чит.»
3 клас
|
|
44.
|
|
Пригоди
музичних інструментів. Ю.Ярмиш «Музична
історія»
·
Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно)
|
55-57
«Я люблю
читати»
|
|
45.
|
|
Незабудко,
допоможи хутко!
І.Калинець «Про що розповіли незабудки»(Складання плану казки; переказ казки за планом)
·
Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно)
|
58-60
«Я люблю
читати»
|
|
46.
|
|
Несмійся
з другого, щоб тобі не було того. Всеволод Нестайко «Суд у цирку» «Чи уважно ти
читав?»
·
Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно)
|
77-82
|
|
47.
|
|
Позакласне читання №8.
Зима. Колядування. Щедрування. |
66-74
«Поз.чит»
|
|
48.
Тема 4
|
|
Підсумковий урок
|
66-74
«Поз.чит»
|
|
ІІ семестр
|
||||
№ уроку
|
Дата
|
П’єса -казка.
Байки
|
сторінки
|
|
49.
|
|
Поняття «п’єса-казка»,
«діалог», «монолог»
. Олександр Олесь «Бабусина
пригода»
|
83-90
|
|
50.
|
|
Не гостри зубів
на чуже. Олександр Олесь «Бабусина
пригода» (продовження)
|
83-90
|
|
51.
|
|
Ми в театрі. Наталя Забіла «У дитячому театрі»
|
90-91
|
|
52.
|
|
Вступ до розділу «Байки». Що таке байка,і хто такий
байкар? Життєвий і творчий шлях
Л.Глібова
Леонід Глібов «Лебідь, Щука і Рак»(напам’ять) Л.Глібов «Коник-стрибунець»
|
93-94
95-96
Напам.
|
|
53.
|
|
·
Контрольна робота №5. Аудіювання (письмово)
|
||
54.
|
|
Аналіз контрольної роботи. Не смійся з другого, щоб
тобі не було того. Леонід Глібов «Чиж
та Голуб»
Підсумок по темі.
|
97-98
|
|
55.
Тема 5
|
|
Позакласне читання №9. Наталя Забіла
(казки)
|
108-122
«Поз.ч»
|
|
Світ дитинства у поезії і прозі |
||||
56.
|
|
Вступ до розділу «Світ дитинства у поезії і прозі».
Життя і творчість Лесі Українки. «Як
дитиною, бувало…», «Мамо, іде вже
зима…»
|
99-102
|
|
57.
|
|
Серцем розуміти картини природи
Життя і творчість Олександра Олеся. «Згадую:
так я в дитинстві любив …», «Серед краси»
|
102-103
|
|
58.
|
|
Життєвий і творчий шлях Д.Павличка. Сила уяви.
Дмитро
Павличко «Мрія!», «Гном»
|
104-105
|
|
59.
|
|
Грицько Бойко-майстер веселого цеху.
Життєвий і творчий шлях
Грицька Бойка. «Як невдаха
виступав», «Сашко». Веселинки, скоромовки. «Чому Тимко подряпаний».
|
106-107
116
«Я люблю
читати»
|
|
60.
|
|
Особпивий і неповторний світ віршів Анатолія Качана.
Життєвий і творчий шлях А.Качана.
Анатолій Качан «Дівчинка і море». «Біля тихого Дунаю»
|
108-110
|
|
61.
|
|
Життєвий і творчий шлях С.Жупанина. Степан Жупанин «Оленчині
вишивки» (напам’ять). «Сім
вітрів».
|
110-112
|
|
62.
|
|
Поетичні твори. В.Марсюк
«Удвох із песиком»,
О.Сенатович
«Дівчинка малює сонце»
|
147-148
«Я люблю
читати»
|
|
63.
|
|
Позакласне читання №10
Школа добрих вчинків
|
128-135
«Поз.ч.»
|
|
64.
|
|
Підсумок за
темою «Поетичні твори».
Чи уважно ти читав?
|
113
|
|
65.
|
|
Вступ до теми «Прозові твори».
Людина красна не словами, а добрими ділами.
Василь
Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло».
|
114-115
|
|
66.
|
|
Приятеля легше знайти,ніж зберегти
Василь
Сухомлинський «Кінь утік».
|
115-116
|
|
67
|
|
В. Сухомлинський «Ой, як же я берегтиму тебе!».
«Як Сергійко
навчився жаліти»
|
101-103
«Я люблю
читати»
|
|
68.
|
|
Перемога над собою. М.
Слабошпицький «Хата, де жили страхи»
|
105-110
«Я люблю
читати»
|
|
69
|
|
Відчути іншого.
А. Григорук «Гра в шахи»
Відповідальність. П.Бабанський
«Обіцянка»
|
110-112
113-115
«Я люблю
читати»
|
|
70.
|
|
Смішне і повчальне – поряд.
О.Буцень «Наше відкриття» |
117-120
|
|
71.
|
|
Позакласне читання №11. Хочеш бути
щасливим, не будь лінивим
|
123-127
«Поз.ч.»
|
|
72.
|
|
·
Контрольна робота №6. Навичка читання мовчки (письмово)
|
|
|
73.
|
|
Аналіз контрольної роботи. Життєвий і творчий шлях
Я.Стельмаха. Літні пригоди. Я.Стельмах
«Ловись ,рибко!»
|
121-125
|
|
74.
|
|
Літні пригоди. Я.Стельмах
«Ловись ,рибко!» (продовження)
|
125-128
|
|
75.
Тема 6
|
|
Узагальнення та систематизація знань за розділом
Світ дитинства у поезії і прозі
|
|
|
«Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості»
|
||||
76.
|
|
Вступ до розділу .
Тарас
Шевченко «Не цурайтесь того слова...»
Дитинство Тараса Шевченка. Антін Лотоцький «Малий Тарас
чумакує»
|
130-133
|
|
77.
|
|
Тяжко-важко в світі жити сироті без роду.
Оксана
Іваненко «Тарас у наймах»
.
|
134-135
|
|
78.
|
|
Оксана Іваненко «Чабан».(уривок з книги «Тарасові шляхи»)
|
85-87
«Я люблю
читати»
|
|
79.
|
|
Позакласне читання №12
Тарас Шевченко ― великий співець України. |
90-98
«Поз.ч.»
|
|
80.
|
|
Шевченкове слово.
Тарас Шевченко «Село! І серце
одпочине...» ,«І досі сниться: під горою»
|
135-137
|
|
81.
|
|
Пейзажна лірика . Т Шевченко. «Тече вода із-за гаю»(напам’ять)
|
137-138
Напам.
|
|
82.
|
|
Головна думка .
В.Сухомлинський «Сонце заходить».
Перевір свої досягнення.
|
138-140
|
|
Із скарбниці казкарів світу
|
||||
83.
|
|
Вступ до розділу «Із скарбниці казкарів світу».
Життєвий і творчий шлях братів Грімм
Брати Якоб
і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (скорочено).Напам’ять уривок
|
142-146
Напам.
|
|
84
|
|
Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (Поділ тексту на частини. Стислий переказ)
|
142-146
|
|
85.
|
|
Весела дерев’яна лялька , яку знає весь світ.
Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо» |
147-152
|
|
86
|
|
Пригоди дерев’яного чоловічка
Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо».
Порівняння казок
Коллоді та О.Толстого
|
147-152
|
|
87.
|
|
Позакласне читання №13. Із скарбниці
казкарів світу
|
136-143
«Поз.ч.»
|
|
88.
|
|
Чудеса поруч.
Астрід
Ліндгрен «Про Карлсона, що живе на даху»
|
152-157
|
|
89.
|
|
Шарль Перро «Кіт у чоботях»(скорочено)
|
61-66
«Я люблю
читати»
|
|
90.
|
|
·
Контрольна робота №7. Робота з літературним твором
(письмово)
|
|
|
91
|
|
Аналіз контрольної роботи. Божена Нємцова «У царя
Трояна цапині вуха»
Едуард Успенський «Дядя Федір»
|
67-69,69-72
«Я люблю
читати»
|
|
92.
Тема 7
|
|
Узагальнення
знань за розділом «Із скарбниці
казкарів світу»
|
|
|
Прийди, весно, з радістю!
|
||||
93
|
|
Вступ до розділу «Прийди, весно, з радістю!», «Благослови, мати, весну зустрічати»
(за Василем Скуратівським)
|
160-161
|
|
94
|
|
Позакласне читання №14.
Весну-красну зустрічаймо! |
|
|
95.
|
|
Казка живої
природи. Тамара Коломієць «Березень».
|
162
|
|
96.
|
|
Перший весняний місяць.
Щебетала
пташечка(укр. народна пісня) Іван Франко «Надійшла весна прекрасна..» Г.Чубач
«Роса».
|
117, 125
«Я люблю
читати»
|
|
97.
|
|
Несуть птахи весну.
Михайло
Стельмах «Гуси-лебеді летять».
Д.Павличко
«Птиця»
|
163-164
121
«Я люблю читати»
|
|
98.
|
|
Прокинулись луки, ліси і поля.
Валентина Ткаченко «Квітень»
Стародавні
назви місяця квітня
|
165
|
|
99.
|
|
Андрій М’ястківський «Розмова
з одудом»
Леся Українка «Уже весняне
сонце припікає»
|
166
|
|
100.
|
|
Життєвий і творчий шлях
М.Сингаївського
Микола Сингаївський «Вийшов травень з лісу»), «На врожай».
|
167-169
|
|
101.
|
|
М.Сингаївський «Волошкове
поле». «Я люблю свою синицю»
|
118-119
«Я люблю
читати»
|
|
102.
|
|
Позакласне читання №15.
Візьму перо і спробую
|
144-151
«Поз.ч.»
|
|
103.
|
|
Про одне по-різному «Їжачкова райдуга». Д.Павличко «Дядько
Дощ».
·
Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно)
|
120
«Я люблю
читати»
|
|
104.
|
|
·
Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно)
Краса землі і праці. За Юрієм Смоличем «Квітує земля
|
123
«Я люблю
читати»
|
|
105.
|
|
В.Сухомлинський «Скільки ж
ранків я проспав».
·
Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно)
|
126-127
«Я люблю
читати»
|
|
106.
|
|
Марія Познанська «Співай, соловейку!»
|
169
|
|
107.
|
|
Як співає соловейко? (за Борисом Комаром). Любов
Забашта «Дивосвіт, дивосвіт...»
|
170
|
|
108
|
|
Узагальнення та систематизація знань за розділом
«Прийди, весно, з радістю!». Вікторина « Чи уважно ти читав?»
|
170-171
|
|
109
|
|
Позакласне читання №16 Сторінками
улюблених книг
|
152-156
«Поз.ч.»
|
|
Візьму перо і спробую...
|
||||
110
|
|
Вступ до розділу «Візьму перо і спробую».
Анатолій Костецький «Імена». «Дивна звичка»
|
172-175
|
|
111.
|
|
Чи легко стати поетом
Микола Носов «Як Незнайко складав вірші» |
175-179
|
|
112.
|
|
Іван Світличний «Слухала Лисичка Солов’я». Андрій М’ястківський
«Біла хмарка, біла».
|
180
|
|
113.
|
|
Умій у звичайному побачити незвичайне
Тамара
Коломієць «Чоловічки». Леся Мовчун
«Загадки-добавлянки». Наталія Хаткіна «Веселі римки».
|
182-183
|
|
114.
|
|
В.Сухомлинський
«Сергійкова квітка»
|
183-185
|
|
115
|
|
Сила уяви. Галина Кирпа «Чого я другу не сказав?» Сила
уяви. Марфа Тимченко.
|
185-186
|
|
116.
|
|
Народження краси. Підсумок за розділом «Візьму перо і спробую...»В.Сухомлинський «Що таке школа під голубим
небом?»В.Сухомлинський «Флейта і вітер»
А.
Григорук «Сопілонька з калиноньки, ясенове денце»
|
140, 144-146
«Я люблю читати» |
|
117.
|
|
Позакласне читання №17. Літо красне
зустрічаймо!
Що читати влітку? |
153-155
«Я люблю
читати»
|
|
118.
|
|
Пригадай і поміркуй…
Узагальнення та систематизація знань за рік |
|
|
119.
Тема 8
|
|
Підсумковий урок за рік
|
|
|
|
|
|||
Перелік авторів, які визначені у
колі читання, має рекомендований
характер і може бути змінений учителем із урахуванням читацьких інтересів учнів
та авторами чи укладачами підручників, зважаючи на авторську концепцію
підручника (оновлена Програма
2016)
Напам’ять уривок казки «Шипшинка» (4 абзац)
І сталося так, як казала жаба:
королева народила дівчинку, та таку вже гарну, що король нетямився з радощів і
справив пишний бенкет. На родини він запросив не тільки родичів, друзів,
знайомих, а й чарівниць, щоб вони були прихильні до дитини.ж
Немає коментарів:
Дописати коментар