Логічні задачі А. Зака
Методику можна
застосовувати у скороченому варіанті. У цьому разі час на розв’язання задач
скорочується до 15-20 хв. Інструкцію змінюють відповідно до нового варіанту.
Інструкція. «Ви масте аркуші з умовами 13 задач. Подивіться на них. Перші чотири
задачі прості; для їх розв ’язання достатньо прочитати умову, подумати й у
відповіді написати ім 'я тільки однієї людини, тієї, яка, на вашу думку,
найве-селіша, найсильніша або найспритніша з тих, про кого йдеться у задачі.
Тепер подивіться на
задачу 5. У ній використовуються штучні слова, безглузді буквосполучення. Вони
заміняють звичайні слова, такі як веселіше, скоріше, сильніше і т. ін. У задачі
6 штучні слова залиняють звичайні імена людей, а у задачі 7 вони заміняють
будь-що. Коли ви будете розв ’язувати ці шість задач, то можете про себе ”
замість безглуздих слів підставляти зрозумілі, звичайні слова. Але у відповідях
задач 6 та 7 слід писати безглузде слово, що замінює ім ’я людини.
Далі йде задача 8. Ця
задача "казкова ”, тому що вона містить незвичайну розповідь про відомих
тварин. Цю задачу слід розв ’язувати, користуючись тільки тими відомостями про
тварин, що даються в умовах задачі.
У задачах 9 та 10 у
відповіді слід писати єдине ім ’я, а в задачі 11 - хто як вважає за правильне:
або одне ім ’я, або два. У задачі 12 обов ’язково писати у відповіді два імені,
а в останній задачі - 13 - три імені, навіть якщо одне з імен повторюється».
Скорочений варіант
логічних задач
2. Сашко сильніший за Віру. Віра сильніша за
Лізу. Хто найслабший?
3. Мишко темніший за Миколку. Мишко світліший
за Вовчика. Хто найтем-ніший?
4. Віра важча за Катю. Віра легша за Олю. Хто
найлегший?
5. Катя іаше за Лізу. Ліза іаше за Олену. Хто
іаше за всіх?
6. Вснк слабший за Рпнт. Вснп сильніший за
Сптв. Хто найслабший?
7. Мпрн розумніший за Нврк. Нврк розумніший
за Гшдс. Хто найрозумніший?
8. Кінь нижчий за муху. Кінь вищий за жирафа.
Хто найвищий?
9. Петренко на 68 років молодший за Бенюка.
Петренко на 2 роки старший за Мазура. Хто наймолодший?
10. Віра трохи темніша за Олесю. Віра трохи
темніша за Катю. Хто найсвітліший?
11. Петрик повільніший за Миколку. Вовчик
спритніший за Петрика. Хто най-спритніший?
12. Олеся темніша за Лізу й молодша за Олю.
Олеся світліша за Олю й старша за Лізу. Хто найтемніший і наймолодший?
13. Софійка веселіша за Христинку. Христинка
легша за Світланку. Світланка сильніша за Софійку. Софійка важча за Світланку.
Світланка сумніша за Христинку. Христинка слабша за Софійку. Хто найвеселіший.
найлегший і найсильніший?
Оцінювання й інтерпретування результатів
Рівні розвитку вміння зрозуміти навчальну задачу
Високий - правильно розв’язано 7 і більше.
Середній - від 4 до
6.
Низький - менше ніж
4.
Рівні розвитку вміння планувати свої дії
Високий - правильно
розв’язано усі 13 задач.
Середній - не
розв’язані останні 2 (тобто 12 та 13).
Низький - менше ніж 5
задач.
Розв’язано тільки
задачі 1 та 2 - дитина вміє працювати усно тільки в мінімальному ступені.
Розв’язано тільки
першу задачу - не вміє планувати власні дії, важко навіть замінити усно дане
відношення величин на зворотне, наприклад, відношення «більше» на відношення
«менше».
Рівні розвитку вміння аналізувати умови задачі
Високий - правильно
розв’язано 11 і більше задач, у тому числі задачі з 5-ї по 11-ту.
Немає коментарів:
Дописати коментар